آیفون 14 کاربران در هنگام استفاده از ترن هوایی با 911 تماس می گیرد!

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، آن طور که به نظر می رسد قابلیت نو سیستم تشخیص تصادف آیفون 14 که قرار است به طور اتوماتیک با پرسنل اورژانس هنگام وقوع تصادفات رانندگی تماس برقرار کند، گزارش شده که به طور اشتباهی هنگام استفاده کاربران از ترن هوایی چنین کاری را انجام داده و با 911 تماس گرفته است. در واقع سیستم تشخیص تصادف این سری، حرکات ناگهانی ترن هوایی را به عنوان تصادف تشخیص می دهد.

آیفون 14 کاربران در هنگام استفاده از ترن هوایی با 911 تماس می گیرد!

این سیستم بسیار کاربردی که در رویداد اوایل سپتامبر محصولات اپل معرفی گردید، نه فقط در گوشی های سری آیفون 14، بلکه در اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE نسل نو و اپل واچ اولترا نیز تعبیه شده است. این قابلیت از یک ژیروسکوپ محوری و شتاب سنج نیروی گرانش برای تشخیص چهار نوع اصلی تصادفات استفاده می نماید: تصادفات جلو، جانبی، عقب و واژگونی اتومبیل. اگر سنسورها تشخیص دهند که کاربر تصادف نموده، دیوایس های اپل نوتیفیکیشنی را روی صفحه نشان می دهند و در صورتی که کاربر پس از 20 ثانیه به آن واکنشی نشان ندهد، به طور اتوماتیک با اورژانس تماس می گیرد.

این تماس در حقیقت یک پیغام صوتی است که اطلاعات کاربر از جمله موقعیت مکانی آن را به 911 گزارش می دهد. این ویژگی بخشی از تمرکز اپل بر روی قابلیت های پیشرفته ایمنی در گوشی های هوشمندش است. طبق گزارشی که وال استریت ژورنال روز یکشنبه منتشر نموده، ظاهراً این سیستم تصادف برای پرسنل اورژانس در نزدیکی شهربازی جزیره کینگز سینسیناتی دردسرهای بسیار زیادی ایجاد نموده است. در واقع نیروهای امدادی چند بار به علت تماس اتوماتیک گوشی آیفون به شهربازی ها مراجعه نموده اند و متوجه شده اند هیچ تصادفی رخ نداده است.

بعلاوه تماس های متعددی از مسافران یک ترن هوایی در Six Flags Great America در نزدیکی شیکاگو به پلیس گزارش شده است. قابلیت یادگیری ماشینی این سیستم، اطلاعات جمع آوری شده به وسیله حسگرها و بعلاوه سایر موارد مانند GPS و میکروفون ساعت را برای مشخص تصادفات در نظر می گیرد. بهره گیری از میکروفون می تواند به نیروهای امدادی یاری می نماید تا صداهای ایجاد شده در هنگام تصادفات را شناسایی نموده و اقدامات لازم را به سرعت انجام دهند.

پیش تر غول آمریکایی دنیای فناوری گفته بود که این سیستم تشخیص تصادف تنها زمانی کار می نماید که کاربران سوار بر خودرو باشند، اما ظاهراً گوشی های پرچم دار سری آیفون 14 حرکات و تغییر راستا ناگهانی ترن هوایی را با تصادف اشتباه گرفته و با نیروهای امدادی تماس می گیرند. طبق گزارش وال استریت ژورنال، از زمان معرفی سری آیفون 14 تا به امروز 6 تماس اورژانسی از طرف قابلیت تشخیص تصادف اجرا شده، در صورتی که صاحبان این گوشی در حال استفاده از ترن هوایی بودند.

با این حال این به این معنی نیست که اگر آیفون نو یا اپل واچ دارید، دیگر نمی توانید از ترن هوایی بهره ببرید. بلکه شما می توانید با قرار دادن موقت دستگاه در حالت هواپیما یا غیرفعال کردن این ویژگی در تنظیمات، مانع از برقراری تماس های سیستم تشخیص تصادف اپل شوید.

منبع: CNET

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 مهر 1401 بروزرسانی: 18 مهر 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2268

به "آیفون 14 کاربران در هنگام استفاده از ترن هوایی با 911 تماس می گیرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 14 کاربران در هنگام استفاده از ترن هوایی با 911 تماس می گیرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید