اعلام زمان اجرائی شدن طرح افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رییس سازمان بیمه تامین اجتماعی کشور گفت: مصوبه شورای عالی کار درباره افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شده و از سوی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان تأمین اجتماعی به منظور اجرا از شهریورماه سال جاری ابلاغ شده است.

اعلام زمان اجرائی شدن طرح افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان

به گزارش ایرنا، میرهاشم موسوی اضافه کرد: طبق مصوبه ای که به وسیله وزرای عضو هیات امنا تامین اجتماعی ابلاغ شده از شهریور پرداخت 38 درصد افزایش حقوق براساس احکام نو به بازنشستگان پرداخت می گردد.

وی توضیح داد: بعلاوه در حوزه توسعه خدمات غیرحضوری نیز جزو برنامه های اولویت دار ماست که خدمات سازمان تامین اجتماعی از 30 مورد به 42 مورد افزیش یافته و خدمات غیرحضوری بیشتر گردد.

700 هزار بانوی خانه دار در کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نهاده شدند

رییس سازمان بیمه تامین اجتماعی کشور گفت: بیش از 700 هزار بانوی خانه دار و دانشجو از سال گذشته که طرح بیمه این افراد شروع شده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نهاده شدند.

وی گفت: طی سال گذشته 270 هزار نفر در 2 طرح بیمه زنان خانه دار و بیمه دانشجویی در کشور تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نهاده شدند.

موسوی گفت: بعلاوه از ابتدای امسال تا به امروز نیز بالغ بر 300 هزار نفر در 2 طرح مذکور تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی نهاده شدند در مجموع بیش از 700 هزار نفر بیمه شده زنان خانه دار و دانشجویان را داریم که بر اساس اصل 29 قانون اساسی جزو اقدامات راهبردی ما برای پوشش آحاد جامعه مردمی است.

وی اظهار داشت: طرح یکپارچگی بیمه و اقتصادیات در اولویت کاری بیمه تامین اجتماعی واقع شده است تا حضور در شعب کاهش یابد.

رییس سازمان بیمه تامین اجتماعی کشور اعلام کرد: در استان های محروم طبق روال حضور می یابیم و ارزیابی میدانی در حوزه درمان و سرمایه گذاری انجام می گردد اگر قرار باشد این بخش تقویت گردد، تصمیم گیری لازم انجام خواهد شد.

رییس سازمان بیمه تأمین اجتماعی کشور اظهار داشت: برآورد می گردد روزانه حدود هزار نفر به پلی کلینیک تامین اجتماعی رفسنجان مراجعه و خدمات رایگان دریافت نمایند.

وجود 393 مرکز درمانگاهی، تخصصی، فوق تخصصی و پلی کلینیک در کشور

وی ادامه داد: در کل کشور 393 مرکز درمانی عمومی، تخصصی و فوق تخصصی و نیز مرکز بیمارستانی وابسته به بیمه تامین اجتماعی وجود دارد که 87 مورد از این ها بیمارستان ها فوق تخصصی، تعدادی پلی کلینیک و بخشی هم از آن ها درمانگاه هستند.

موسوی اعلام کرد: تعداد درمانگاه های خدمت رسانی تحت پوشش تامین اجتماعی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 20 مرکز تخصصی و فوق تخصصی بود که در طول بیش از 40 سال گذشته این تعداد به 393 مرکز درمانی افزایش یافته است.

وی توضیح داد: ساخت 33 مرکز درمانی شامل درمانگاه، پلی کلینیک، درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی طی امسال در کشور شروع شده که 20 طرح مورد بهره برداری نهاده شده است.

بدهی 88 هزار میلیارد تومانی بیمه تامین اجتماعی به بانک رفاه پرداخت شد

مدیر سازمان بیمه تأمین اجتماعی کشور در ادامه گفت: با یاری دولت و مجلس شورای اسلامی بدهی 88 هزار میلیارد تومانی صندوق بین نسلی تامین اجتماعی و بانک رفاه تسویه شد که اتفاق بزرگی در این راستا رخ داد.

وی ادامه داد: زیرا این صندوق از سال 94 با داشتن بدهی، به ابربدهکار بانکی معروف بود که در سال 1400 با همکاری بین دستگاهی مجلس و اعتبارات دولت نقل و انتقال با ظرفیت هم افزایی صورت گرفت.

موسوی گفت: طی 10 ماه اخیر تسویه بدهی بانکی تامین اجتماعی انجام شد، اما تکلیف داریم در حوزه تقویت معیشت خانواده ها و نیز در ارائه خدمات به بیمه شدگان کوشش کنیم.

وی گفت: با این شرایط 50 درصد سهم بیمه تکمیلی که قبلاً در سنوات گذشته 30 درصد بود برای چهار میلیون نفر بازنشسته تقبل شد.

موسوی اظهار داشت: افزایش حقوق بازنشستگان اتفاق بزرگی بود و بار اقتصادی در برداشت به اضافه بعضی از خدماتی که در بعضی بیمه ها ارائه می گردد رایگان شد و افراد بالای 65 سال هم خدمات درمانی رایگان دریافت می نمایند، اما از جیب مردم نباید بزنیم و نمی زنیم.

موسوی اضافه کرد: ما تا نقطه آرمانی کسب و جلب رضایت مردم و ایجاد رفاه و آسایش برای مردم فاصله داریم و می توانیم ادعا کنیم که در دوره 40 ساله اخیر سازمان بیمه تامین اجتماعی با 45 میلیون نفر بیمه شده یعنی حداقل نیمی از جمعیت کشور؛ جهت رو به رشد و تکامل را طی نموده است.

پلی کلینیک تأمین اجتماعی رفسنجان با چهار هزار متر مربع زیربنا و با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد تومان با حضور موسوی رییس سازمان تأمین اجتماعی و جمعی از مسئولان این شهرستانی مورد بهره برداری نهاده شد.

در ادامه رییس سازمان تأمین اجتماعی کشور به همراه هیأت همراه با خانواده شهید حمید باقری شهید سازمان تامین اجتماعی شهرستان رفسنجان ملاقات و تبادل نظر کرد.

رفسنجان در 100 کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان واقع شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2245

به "اعلام زمان اجرائی شدن طرح افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان اجرائی شدن طرح افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید