افزایش فشارها برای کناره گیری جانسون از نخست وزیری انگلیس

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، در پی رسوایی تازه نخست وزیر انگلیس، احزاب و شهروندان این کشور با انتقاد شدید از بوریس جانسون، خواستار کناری گیری او هستند.

افزایش فشارها برای کناره گیری جانسون از نخست وزیری انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پس از افشاگری های بیشتر درباره مهمانی و میگساری بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در خیابان داونینگ استریت که دفتر نخست وزیری انگلیس در آنجا واقع شده است و نقض مقررات وضع شده برای ایام کرونا، درخواست ها برای استعفای نخست وزیر انگلیس افزایش یافته است و حزب کارگر این کشور اعلام نموده که جانسون قادر به رهبری انگلیس نیست.

به نوشته وبگاه شبکه خبری الجزیره نقض قرنطینه در داونینگ استریت باعث شد که دفتر جانسون روز آدینه مجبور گردد از ملکه الیزابت دوم عذرخواهی کند. روز چهارشنبه نیز جانسون از مجلس انگلیس به علت شرکت در آنچه او آن را رویداد کاری خواند، عذرخواهی کرد.

ندیم بابا خبرنگار الجزیره، گزارش داد که اینک بسیاری از شهروندان انگلیس پس از بهانه های که جانسون آورده، نخست وزیر را مسخره می نمایند. وی گفت: عصبانیت مردم عموما به سمت حزب محافظه کار است.

نتایج یک نظرسنجی نیز که روز آدینه منتشر شد نشان داد که حزب مخالف کارگر با 42 درصد آرا از حزب حاکم محافظه کار پیش افتاده است.

این گزارش حاکیست، روز آدینه، افرادی که نقاب جانسون را بر صورت داشتند خواهان استعفای او شدند.دستکم پنج نماینده حزب محافظه کار انگلیس نیز خواهان عدم رای اعتماد به جانسون شده اند، اما طبق گزارش ها، جانسون میخواهد عملیات نجات راه اندازی کند.

متحدان جانسون برای دفاع از او به دستاوردهای نخست وزیر از جمله خروج از اتحادیه اروپا اشاره می نمایند، اما کایر استارمر رهبر حزب کارگر گفت که کشور شاهد نمایش نخست وزیر شکست خورده ای است که فریب کار است و او نمی تواند کشور را رهبری کند.

رهبر حزب کارگر انگلیس اضافه نمود: ما از شرایط همه گیری ویروس کرونا خارج نشده ایم و به دولتی احتیاج داریم که اقتدار اخلاقی برای رهبری داشته باشد و نخست وزیر ما آن را از دست داده است.

او در ادامه گفت: البته اقتدار اخلاقی در ارتباط با مبارزه علیه ویروس کرونا اهمیت دارد اما در این کشور با چالش های دیگری هم روبرو هستیم.

در جدیدترین رسوایی لندن که طی روزهای اخیر افشا شده، دولت بوریس جانسون شب خاکسپاری شوهر ملکه این کشور دو مهمانی جداگانه برگزار نموده بود.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2125

به "افزایش فشارها برای کناره گیری جانسون از نخست وزیری انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فشارها برای کناره گیری جانسون از نخست وزیری انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید