توزیع ناعادلانه واکسن کرونا صدای اروپایی ها را هم درآورد، اعتراضات به محدودیت های کرونایی در آلمان

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرگزاری خبرنگاران-اتحادیه اروپا که با شرکت داروسازی انگلیسی -سوئدی استرازنکا به دلیل تاخیر در تحویل واکسن دچار اختلاف شده است برای واردات واکسن کووید-19 از خارج از اتحادیه اروپا کوشش می نماید.

توزیع ناعادلانه واکسن کرونا صدای اروپایی ها را هم درآورد، اعتراضات به محدودیت های کرونایی در آلمان

با ما سفر کنید و با تور مسافرتی اروپا ارزان قیمت از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزاش خبرگزاری خبرنگاران به نقل ا اسپوتنیک با بیان این مطلب اضافه کرد: اتحادیه اروپا اکنون با انگلیس و ایالات متحده برای دریافت اولین دوز واکسن رقابت می نماید و این دو کشور اکنون کوشش می نمایند فراوریات خود را برای تامین احتیاج جمعیت خود در خاک خود حفظ نمایند.

همزمان به رغم اصل سیاست واحد و شعار رسمی با هم بودن ما را قوی تر می نماید بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ازجمله اتریش، مجارستان، دانمارک و جمهوری چک و اسلوانی کوشش می نمایند واکسن ها را با رویکرد به روسیه و چین و یا هردوی این کشورها از منبع دیگری تامین نمایند.

این رسانه اضافه کرد: لندن بدون توجه به قیمت و شرایط برای این که مطمئن گردد واکسن را در اختیار خواهد داشت اولین سفارشات را ارائه داد. بروکسل در مقابل کوشش کرد برای خرید واکسن به بهترین قیمت ممکن مذاکره کند که باعث طولانی شدن مذاکرات شد و در نتیجه به توافقات بدی منجر شد که با توجه به تاخیر در تحویل واکسن ها تاثیری در تاخیر تحویل محموله های واکسن ندارد.

شرایط کنونی برنامه واکسیناسیون در انگلیس و اتحادیه اروپا و به ویژه در کشوری مانند فرانسه علنا نشان می دهد که این اتحادیه تاکون در توسعه و اجرای سیاست موثری برای مبارزه با همه گیری کرونا شکست خورده است. به رغم آن که اولین واکسن ارائه شده توسط شرکت فایزر از سوی مرکز سلامت عمومی انگلیس در دوم دسامبر (آذر) تایید شد سازمان ناظر در اتحادیه اروپا و فرانسه فقط در اواخر این ماه بود که به آن مجوز دادند. لندن واکسن آسترازنکا را در 30 دسامبر (9 دی) امضا کرد اما اتحادیه اروپا آن را در 29 ژانویه (10 بهمن) تصویب کرد.

به همین دلیل است که انگلیس تا به امروز 23 میلیون نفر را واکسینه نموده و این رقم در فرانسه تنها 4 میلیون نفر است و به همین دلیل فرایند واکسیناسیون در اتحادیه اروپا در مقایسه با آمریکا و انگلیس کُند است.

اتحادیه اروپا در بیانیه ای رسمی افشاگری روزنامه نیویورک تایمز را تایید کرد که این اتحادیه 43 میلیون دوز واکسن را به کشورهای دنیای سوم داده که این ارقام به رغم بحران تامین احتیاج در داخل این اتحادیه و نیز سازوکارهای نظارت بر صادرات که از فوریه تا به امروز اعمال شده است، شامل صادرات 9 میلیون دوز واکسن به بریتانیا در هفته های گذشته است.

اعتراضات به محدودیت های کرونایی در آلمان

گروهی از معترضان در شهر برلین آلمان در یکمین سالگرد آغاز محدودیت های کرونایی، به خیابان ها ریخته و تظاهرات کردند.

به نوشته خبر گزاری اسپوتنیک، این اعتراضات در حالی برپا شده اند که یک سال از آغاز محدودیت های کرونایی در برلین می گذرد و معترضان به همین مناسبت دست تظاهرات زدند.

اسپوتنیک نوشته اعتراضات به محدودیت های کرونایی قرار است در چندین شهر دیگر آلمان نیز برپا گردد و این در حالی است که بوندس لیگا (لیگ برتر فوتبال آلمان) هم مسابقات این هفته را به تعویق انداخته است.

بر اساس آمار و ارقامی که دانشگاه جان هاپکینز آمریکا ارائه نموده است، آلمان تا به امروز بیش از 2 میلیون و 550 هزار مورد مبتلا به کرونا را به ثبت رسانده که از این تعداد بیش از 73 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

در حال حاضر تأمین واکسن کرونا به جدالی دیپلماتیک میان کشورهای غربی تبدیل شده است. روز سه شنبه، شارل میشل رئیس شورای اروپا در بیانیه ای نوشت: از شنیدن اتهام ملی گرایی در خصوص واکسن که علیه اتحادیه اروپا مطرح شدند، شوکه شدم.

رئیس شورای اروپا اضافه کرد: در این مسئله نیز حقایق دروغ نمی گویند. بریتانیا و ایالات متحده به طور آشکار صادرات واکسن یا اقلام ساخت واکسن به اتحادیه اروپا را ممنوع نموده اند اما اتحادیه اروپا هرگز صادر کردن آن ها را متوقف ننموده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت، اولویت دریافت واکسن کرونا با مردم این کشور است و اگر چیزی اضافه بماند به کشورهای دیگر فرستاده می گردد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، بایدن ضمن اعلام خرید صد میلیون دوز واکسن جانسون اند جانسون به خبرنگاران گفت: قرار است کار را آغاز کنیم و مطمئن می شویم که اول آمریکایی ها آن را دریافت می نمایند. اما بعد، به باقی دنیا یاری می کنیم

سراسر ایتالیا به منطقه قرمز کرونایی تبدیل می گردد

ادامه همه گیری ویروس کووید-19 در ایتالیا مسئولان این کشور را مجبور کرد سراسر ایتالیا را منطقه قرمز اعلام نمایند.

به گزارش پایگاه اینترنتی ایتالیایی زبان تی جی کام ونتی کوآترو اوره، به راه افتادن موج تازه ای از همه گیری ویروس کرونا در ایتالیا، مسئولان این کشور را مجبور نموده است، سراسر این کشور را منطقه قرمز اعلام نمایند.

همه گیری گسترده بیماری کووید-19 در ایتالیا موجب شده است از تاریخ سوم تا پنجم ماه آوریل امسال (14 تا 16 فروردین 1400 شمسی) که در برگیرنده روز های عید پاک در این کشور نیز است، سراسر ایتالیا به منطقه قرمز کرونایی تبدیل گردد. اما در عین حال، اجازه یک بار ملاقات با والدین در همان منطقه سکونت هر یک از شهفرایندان، داده خواهد شد.

دستورالعمل های جدید مقابله با ویروس کرونا نیز از تاریخ 15 ماه میلادی جاری (25 اسفند 99) تا ششم ماه آوریل امسال (17 فروردین 1400 شمسی) همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند.

اما در عین حال، شاخص همه گیری ویروس کرونا در سطوح ملی در ایتالیا، به 1.16 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که 12 استان این کشور وارد منطقه قرمز و 8 استان وارد منطقه نارنجی کرونایی شده اند. فقط جزیره ساردنیا منطقه سفید کرونایی اعلام شده است.

دولت آمریکا یاری کرونایی 1400 دلاری را به حساب بانکی مردم واریز کرد

رسانه های آمریکا بیان کردند که واریز چک های 1400 دلاری مربوط به بسته محرک مالی برای نجات از بحران کرونا به حساب بانکی هزاران نفر از مردم این کشور آغاز شده است.

به گزارش بیزینس اینسایدر، بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، آخرین دور از چک های بسته محرک مالی برای نجات از بحران کرونا از روز آدینه به حساب بانکی هزاران نفر از مردم آمریکا واریز شده است.

چک های 1400 دلاری آخرین مرحله پرداخت مستقیم به مردم آمریکا از زمان آغاز ویروس کرونا یعنی حدود یک سال پیش است.

مقامات وزارت خزانه داری آمریکا اوایل روز آدینه بیان کردند که پس از امضای بسته 1.9 تریلیون دلاری توسط جو بایدن، رئیس جمهور این کشور در روز پنجشنبه، مردم انتظار دارند که واریز چک ها از آخر هفته آغاز گردد.

به گزارش پولیتیکو، این مقامات گفتند که پرداخت ها طی هفته های آینده انجام می گردد و بیشترین واریز به وسیله واریز مستقیم صورت می گیرد.

اپلیکیشن بانکی کارنت به ژورنال گفت که قبلاً هزاران واریز بسته محرک را صورت داده است. چایم، یکی دیگر از برنامه های بانکی، در توییتر خود بیان کرد که قبلاً 600 میلیون دلار پرداخت بسته یاری کرونایی به 250 هزار حساب را صورت داده است.

بر اساس این گزارش، مبلغ آخرین دور از چک های یاری کرونایی از دو دور قبلی بیشتر است و در مجموع به 411 میلیارد دلار می رسد.

وزیر بهداشتی که در پی مرگ بیماران کرونایی به دلیل قطع اکسیژن استعفا کرد

وزیر بهداشت اردن در پی مرگ بیماران کرونایی به دلیل قطع اکسیژن استعفا کرد.

وزیر بهداشت اردن امروز شنبه در پی مرگ 6 بیمار کرونایی به دلیل قطع اکسیژن در یکی از بیمارستان های این کشور، از سمت خود استعفا کرد.

نذیر عبیدات با اعلام استعفای خود، گفت که مسئولیت اخلاقی رخداد اخیر را می پذیرد.

نیروهای امنیتی از ترس واکنش ساکنان منطقه و خانواده های جانباختگان، در اطراف بیمارستان مستقر شده اند.

بشر الخصاونه نخست وزیر اردن نیز دستور انجام تحقیقات فوری در خصوص این حادثه شده است.

هشدار درباره موج قدرتمندانه سوم کرونا در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که سیاستمداران بلند پایه آلمانی درباره افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در موج سوم این بیماری همه گیر هشدار داده اند.

کارل لایترباخ، از کارشناسان بهداشت حزب سوسیال دموکرات و مشاور دولت آلمان و استفان پیلسینگر، از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال مسیحی درباره افزایش آمار مبتلایان هشدار داده و لایترباخ در این باره گفته است: کاهش محدودیت ها فرایند کاهش آمار و یا فرایند ثابت آن را متوقف می نماید.

لایترباح تاکید نمود که با توجه به شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی دوره های شدیدتر بیماری کرونا برای افراد مبتلا پیش بینی می گردد.

پیلسینگر هم با نگرانی به کاهش محدودیت های مد نظر دولت می نگرده و در این باره گفته است: اقدامات قرنطینه ای تا کنون برای مهار ویروس خطرناک جهش یافته انگلیسی کافی نبودند.

وی درباره گسترش شیوع این ویروس و رشد انفجاری آمار مبتلایان با آمارهایی مشابه کریسمس ابراز نگرانی نموده است.

تداوم بدعهدی های شرکت آسترازنکا در قبال اروپا

شرکت سوئدی- انگلیسی آسترازنکا هم روز آدینه مجددا از تحویل دوزهای بسیار کم تر از آنچه به اروپا وعده داده بود اطلاع داد که این شکست سختی در تامین واکسن کرونای اتحادیه اروپا محسوب می گردد.

این شرکت اعلام نموده که به جای 220 میلیون دوز واکسن تا اواسط امسال تنها می تواند 100 میلیون دوز واکسن به اروپا تحویل دهد. این شرکت بدون اینکه درباره جزئیات این تصمیم خود توضیحی دهد آن را مربوط به محدودیت های صادرات دانسته است.

رم و میلان هم به مناطق قرمز کرونایی ایتالیا پیوستند

وزارت بهداشت ایتالیا هم با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا بعضی مناطق دیگر این کشور از جمله شهرهای مهم رم و میلان را هم در لیست مناطق قرمز کرونایی قرار داده و از روز دوشنبه محدودیت های بسیار سختگیرانه ای علیه این مناطق برای مهار کرونا اعمال می گردد.

مجارستان کشور پیشرو در کمپین واکسیناسیون در اروپا

مجارستان هم از نظر پیشرفت در فرایند واکسیناسیون به کشوری پیشرو در اتحادیه اروپا تبدیل شده است. بر اساس اعلام مقامات بهداشتی این کشور تا روز آدینه حدود 11.9 درصد جمعیت بزرگسال این کشور واکسن کرونا را دریافت کردند که بیشترین نرخ تزریق واکسن در اروپا بعد از کشور کوچک مالت محسوب می گردد. میانگین واکسیناسیون شهفرایندان در اروپا حدود 7 درصد است.

تاکید نخست وزیر ایتالیا بر ضرورت تداوم محدودیت ها

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا هم در یک سخنرانی در برابر کارکنان یک مرکز واکسیناسیون استراتژی دولت خود در بحران کرونا را تشریح نموده و گفت: من مطلع هستم که اقدامات امروز در آموزش بچه ها، اقتصاد و همچنین سلامت روان همه ما تاثیر خواهد گذاشت، اما این اقدامات برای جلوگیری از بدتر شدن اوضاع کرونا ضرورت دارد.

وی همچنین یاری های بیشتر به بخش های مالی را وعده داده و یاری های فعلی را کافی ندانست.

ایتالیا در آستانه قرنطینه سراسری

دولت ایتالیا روز آدینه اقدامات سختگیرانه تری را برای مهار کرونا برنامه ریزی کرد. بر این اساس در تعطیلات عید پاک سراسر ایتالیا تحت قرنطینه سراسری قرار خواهد گرفت.

تایید واکنش های آلرژیک سخت به عنوان عوارض جانبی واکسن آسترازنکا از طرف اروپا

آژانس دارویی اروپا هم واکنش های آلرژیک شدید را به عنوان عارضه احتمالی واکسن آسترازنکا طبقه بندی نموده و اعلام نموده که حدود 41 مورد واکنش های این چنینی در تزریق 5 میلیون دوز از این واکسن دیده شده است.

وزیر دفاع آلمان هم عملیات ارتش آلمان در دوران کرونا را تمجید نموده و آن را گسترده ترین و طولانی ترین عملیات یاریی تا به حال ارتش دانسته است.

افزایش ترس ها و نگرانی های بچه ها اتریشی و آلمانی در دوران کرونا

انجمن حمایت از بچه ها در آلمان درباره به وجود آمدن یک نسل کرونایی در کشور هشدار داده است.

این انجمن در گزارشی در برلین بیان کرد: اقدامات و محدودیت ها برای مهار کرونا چیزهای زیادی را به ویژه از نوجوانان گرفته است؛ حتی در صورتی که میزان پذیرش این محدودیت ها از طرف آن ها هم بالا باشد.

حدود یک سال پیش در 16 ماه مارس سال 2020 دولت و ایالات آلمان برای اولین بار اقدامات و محدودیت هایی را برای مهار کرونا تصمیم گیری کردند. بسیاری از جوانان در آلمان در سایه این محدودیت ها دچار ترس از آینده و تنهایی شده اند. بیش از دو سوم آن ها احساس می نمایند که مورد بی توجهی سیاستمداران واقع شده اند. روانپزشکان کودک و نوجوان همچنین درباره افزایش چشمگیر استرس روانی در بچه ها و نوجوانان در چنین شرایطی هشدار داده اند. به طور خاص گروهی از بچه ها که در خانواده های فقیر و تحت فشار زندگی می نمایند در معرض خطر آسیب بیشتر و بی توجهی بیشتر قرار دارند.

رئیس انجمن حمایت از بچه ها در آلمان درباره به وجود آمدن نسل کرونا در این کشور هشدار داده و در عین حال تاکید نموده که با یک کوشش مشترک می توان از این امر جلوگیری کرد. وی از عرصه های سیاسی، اقتصاد و همچنین جامعه مدنی خواست تا برای سرمایه گذاری برای بچه ها و نوجوانان اهمیت قائل شوند.

نتایج یک آنالیز جدید دانشگاه سالزبورگ اتریش هم نشان می دهد که اثرات بحران کرونا برای بسیاری بچه ها بار سنگینی است.

نتایج یک نظر سنجی صورت گرفته توسط این دانشگاه اتریش نشان می دهد که حدود 79 درصد 531 دانش آموزی که در این آنالیز شرکت کردند اظهار داشتند که شرایط آن ها در مقایسه با زمان قبل از کرونا بدتر شده است.

نتایج این آنالیز نشان می دهد که از هر سه کودک یک نفر اغلب خشن و یا عصبانی هستند، از هر 5 کودک یکی اغلب غمگین بوده و احساس تنهایی می نماید. نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که از هر دو کودک یکی از شرایط کنونی ترس دارد و از هر سه کودک یکی در شرایط کرونایی خواب بدتری دارد.

نتایج این آنالیز نشان می دهد که تقریبا از هر 10 کودک اتریشی 9 نفر در مقایسه با زمان قبل از کرونا فعالیت کمتری دارند. هم زمان حدود سه چهارم بچه ها زمان بیشتری را با تلفن های هوشمند، تلویزیون، کنسول های بازی و یا تبلت می گذرانند.

افزایشی آمار مبتلایان جدید در آلمان تداوم فرایند

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 12674 مور جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که 3117 مورد بیشتر از این روز در هفته گذشته بوده است. 239 نفر دیگر هم در عرض 24 ساعت در این کشور در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

شکایت سران 5 کشور اروپایی از تقسیم ناعادلانه واکسن در اروپا

سران 5 کشور اروپایی طی نامه ای مقامات بروکسل را برای توزیع عادلانه واکسن های کرونا بین اعضاء تحت فشار قرار دادند.

سران کشورهای اتریش، بلغارستان، لتونی، اسلوونی و جمهوری چک در نامه ای خطاب به رئیس شورای اروپایی و رئیس کمیسیون این اتحادیه بیان کردند که سیستم فعلی سفارش و توزیع واکسن تا تابستان نابرابری های عظیمی را در بین کشورهای عضو ایجاد نموده و آن را تعمیق می نماید.

صدر اعظم اتریش هم روز آدینه این انتقاد را به بروکسل وارد نموده که دوزهای واکسن به طور نسبی و عادلانه تقسیم نمی گردد و قراردادهای تحویل بیشتر به وسیله بعضی مذاکرات غیر شفاف در یک گروه راهنمایی نماینده اروپایی شکل می گیرد.

روسای کشورهای اروپایی هم در نامه خود خطاب به مقامات این اتحادیه از عملکرد فعلی اتحادیه اروپا در توزیع عادلانه واکسن انتقاد کردند.

عبور آمار مبتلایان به کرونا در فرانسه از مرز 4 میلیون نفر

تعداد مبتلایان به کرونا در فرانسه هم از مرز 4 میلیون نفر گذشت. وزارت بهداشت فرانسه شب گذشته بیان کرد که در 24 ساعت گذشته 25229 مورد دیگر ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده که به این ترتیب فرانسه در صندلی ششم بیشترین شمار مبتلایان بعد از انگلیس قرار می گیرد.

شمار بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه هم در حال افزایش است و در 24 ساعت با بستری 41 مورد دیگر تعداد بیماران کرونایی در این بخش ها به 4033 نفر افزایش پیدا نموده است که بالاترین میزان بستری در این بخش ها از 26 نوامبر سال 2020 بوده است.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4248286 نفر به کرونا مبتلا شده و 125343 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا به حال 4015560 نفر به کرونا مبتلا شده و 90146 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3183704 نفر به کرونا مبتلا شده و 72258 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3175807 نفر به کرونا مبتلا شده و 101564 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2559296 نفر به کرونا مبتلا شده و 73790 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند

انتقاد کشورهای اروپایی به توزیع نابرابر واکسن کرونا

5 کشور اروپایی در نامه ای به مقامات اتحادیه اروپا، انتقاد خود را از نابرابری در توزیع واکسن های کرونا بین اعضای این اتحادیه بیان کردند.

نابرابری ر توزیع واکسن کرونا بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، انتقاد شماری از اعضای این اتحادیه را برانگیخته است. خبرگزاری د.پ.آ. آلمان در مطلبی نوشت: اتریش و چهار کشور دیگر اتحادیه اروپا خواهان شفافیت در خصوص نحوه توزیع واکسن در اروپا هستند. دولتهای این 5 کشور شکایت دارند که بعضی اعضای اتحادیه اروپا مانند هلند و دانمارک به میزان قابل توجهی بیشتر از بعضی دیگر کشورها مانند بلغارستان و کرواسی واکسن دریافت نموده اند.

بر این اساس این پنج کشور اتحادیه اروپا بر لزوم مذاکرات در سطوح بالای اتحادیه اروپا در خصوص توزیع عادلانه دوزهای واکسیناسیون کرونا تاکید دارند. سران دولتهای اتریش ، بلغارستان ، لتونی ، اسلوونی و جمهوری چک در نامه ای به شارل میشل رئیس شورای اروپا و اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا از ساختار سفارش فعلی واکسن کرونا که نابرابری های عظیمی را در میان کشورهای عضو ایجاد و تعمیق می نماید انتقاد کردند.

سباستین کورتس صدراعظم اتریش روز آدینه شکایت کرد که دوزهای واکسیناسیون به طور متناسب بین کشورهای اتحادیه اروپا تقسیم نشده است ، اما قراردادهای اضافی تأمین به وسیله مذاکرات غیرشفاف در یک گروه راهنمایی نماینده اتحادیه اروپا حاصل می گردد. طبق اعلام کمیسیون اروپا ، اگر همه کشورها طبق سهم خود سفارش ندهند ، ممکن است تحویل واکسن به آنها به تعویق بیفتد. در این میان سهمیه های بلااستفاده می تواند در میان سایر کشورهای عضو تقسیم گردد.

به گفته کورتس کشورهایی مانند هلند و دانمارک به میزان قابل توجهی بیشتر از کشورهایی مانند بلغارستان یا کرواسی واکسن دریافت نموده اند. پنج رئیس دولت با انتقاد از عملکرد فعلی بروکسل در توزیع نامناسب واکسن نوشتند: ما از شما می خواهیم هرچه سریعتر در این خصوص در میان رهبران تبادل نظر انجام گیرد.

صدراعظم اتریش در سخنان روز گذشته خود گفت که بعضی از اعضای اتحادیه اروپا قراردادهای سری با شرکت های داروسازی منعقد نموده اند. پیشتر نیز اتریش و دانمارک از قصد خود برای همکاری با یک طرف ثالث غیراروپایی در زمینه تحقیق و فراوری واکسن های جدید اطلاع داده اند. به گفته آنها آژانس دارویی اروپا (EMA) در تأیید واکسن بسیار کند عمل می نماید و گلوگاه های بی شماری در شرکت های دارویی وجود دارد.

91 درصد مبتلایان به کرونا در روسیه درمان شده اند

در حالی که برای پنجمین روز متوالی موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا در روسیه کمتر از 10 هزار نفر است، تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در این کشور به 4 میلیون و 380 نفر رسیده که 91 درصد این افراد بهبود یافته اند.

به گزارش خبرگزاری نووستی،ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (شنبه) گزارش داد که تعداد موارد تایید شده ازعفونت کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته 9 هزار و 908 مورد افزایش یافت. بدین ترتیب، تعداد کل افراد مبتلا به این عفونت در روسیه در مجموع به 4 میلیون و 380 هزار و 525 نفر رسیده است.

طبق این اطلاعات، از لحاظ نسبی، فرایند افزایش شیوع بیماری 0.23 درصد بوده و برای پنجمین روز متوالی است که از 10 هزار مورد روزانه تجاوز ننموده است. بیشترین موارد ابتلای جدید به کووید-19 طی 24 ساعت اخیر، یک هزار و 600 مورد در شهر مسکو، 943 مورد در شهر سن پترزبورگ و 609 مورد در منطقه مسکو شناسایی شده است.

ضمن اینکه، در حال حاضر فقط 302 هزار و 933 نفر در تمامی 85 منطقه فدرال روسیه همچنان بیمار بوده و به درمان خود ادامه می دهند.

این ستاد یادآور شد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا در روسیه طی روز گذشته 475 مورد افزایش یافته است. بدین ترتیب تا به امروز، 91 هزار و 695 بیمار در اثر این عفونت جان خود را از دست داده اند. میزان تقریبی موارد فوت بیماران به 2.09 درصد رسیده است. به طور خاص، طی روز گذشته 52 مورد مرگ بیماران مبتلا به کرونا در شهر مسکو، 46 مورد در شهر سن پترزبورگ و 30 مورد در منطقه مسکو ثبت شده است.

علاوه بر این، تعداد شهفرایندان روس معالجه شده از بیماری کووید-19 طی روز گذشته 12 هزار و 868 نفر افزایش یافته و بطور کلی به 3 میلیون و 985 هزار و 897 نفر رسیده است. سهم بیماران درمان شده در روسیه به 91 درصد از کل افراد مبتلا افزایش یافته است.

بیشترین موارد بهبود بیماران مبتلا به کرونا، به ترتیب دو هزار و 326 نفر در شهر سن پترزبورگ، یک هزار و 496 نفر در شهر مسکو و 429 نفر هم در منطقه مسکو گزارش شده است.د.

عبیدات اضافه کرد: هر کسی که در این حادثه مقصر باشد بازخواست می گردد و خودم مسئولیت این رخداد را می پذیرم.

وزیر بهداشت اردن تاکید نمود که در حال حاضر تامین اکسیژن برای بیماران در بیمارستان السلط به صورت طبیعی در جریان ست.

بر اساس گزارش ها، نیرو های امنیتی از ترس واکنش ساکنان منطقه و خانواده های جانباختگان، در اطراف بیمارستان مستقر شده اند.

بشر الخصاونه نخست وزیر اردن نیز دستور انجام تحقیقات فوری در خصوص این حادثه شده است.

آمار مبتلایان به کرونا در هفته های اخیر در اردن به طور بی سابقه ای افزایش یافته است و دولت با وضع قانون منع رفت و آمد گسترده در روز های آدینه هر هفته که در تمام مناطق این کشور اجرا می گردد، اقدامات کنترلی و محدودیت ها را تشدید نموده است و تا خاتمه ماه جاری میلادی برگزاری نماز آدینه در مساجد و آیین های مذهبی که روز های یکشنبه در کلیسا ها برگزار می گردد را به حالت تعلیق در آورده است.

همچنین فعالیت های آموزشی در مدارس و دانشگاه های این کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

پیشتر در دی امسال نیز در حادثه مشابهی در یکی از بیمارستان های مصر تعدادی از بیماران مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1688

به "توزیع ناعادلانه واکسن کرونا صدای اروپایی ها را هم درآورد، اعتراضات به محدودیت های کرونایی در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع ناعادلانه واکسن کرونا صدای اروپایی ها را هم درآورد، اعتراضات به محدودیت های کرونایی در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید