کرونا در اروپا، از آثار عمیق بر بازار کار آلمان تا توزیع ماسک مجانی در بین نیازمندان فرانسوی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا نشان می دهد که به گفته یک مقام مسئول در آلمان بهبود بازار کار آسیب دیده بر اثر کرونا در این کشور به 3 سال زمان احتیاج دارد و دولت فرانسه هم ماسک مجانی در بین احتیاجمندان پخش می نماید.

کرونا در اروپا، از آثار عمیق بر بازار کار آلمان تا توزیع ماسک مجانی در بین نیازمندان فرانسوی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان ادامه دارد و همچنان مقام های اروپایی کوشش می نمایند تا جایی که می توانند جلوی آثار ویرانگر این بحران را بگیرند.

جدیدترین اخبار کرونایی در اتحادیه اروپا حاکی از آن است که یک خانواده که در تعطیلات تابستان به مایورکای اسپانیا سفر نموده بودند بعد از سرانجام سفر به کرونا مبتلا شدند.

دولت ایتالیا هم می خواهد برای تامین اقتصادی عواقب بحران کرونا به بدهی هایی بالغ بر 35 میلیارد یورو برای سال 2020 تن در دهد. به این ترتیب کسری بودجه این کشور در امسال میلادی به 9 درصد افزایش پیدا خواهد نمود. دولت ایتالیا می خواهد طرحی را برای این منظور به مجلس ارائه دهد.

کاهش چشمگیر فروش شرکت خودرو سازی دایملر آلمان

شرکت خودرو سازی دایملر آلمان هم با توجه به رکود اقتصادی حاصل از بحران کرونا در در سه ماهه دوم امسال میلادی شرایط اقتصادی قرمزی را تجربه نموده است. فروش این شرکت خودرو سازی از آوریل تا ژوئن امسال میلادی نسبت به این دوره زمانی در سال گذشته میلادی 29 درصد کاهش داشته و به 30.2 میلیارد یورو رسیده است. رئیس این شرکت خودرو سازی در آلمان اعلام نموده است: به دلیل این بیماری همه گیر بی سابقه ما مجبور شدیم یک دوره چالش برانگیز را تجربه کنیم.

مقام بهداشتی: آلمان باید برای شیوع مجدد کرونا آماده باشد

رئیس انجمن پزشکی فدرال آلمان هم پیشنهاد تاسیس یک مرکز تست کرونا در فرودگاه های این کشور را ارائه داده است. وی در این باره گفته است: بحران کرونا هنوز تمام نشده است.

این مقام بهداشتی در آلمان گفت: افزایش مجدد فعلی آمار کرونا در بسیاری کشورهای اروپایی نشان می دهد که این بیماری همه گیر با چه سرعت بالایی مجددا می تواند شیوع پیدا کند. آلمان باید خود را برای این شرایط آماده کند.

وی تاکید نمود: ایجاد مراکز تست گیری کرونا در فرودگاه ها می تواند به جلوگیری از شیوع مجدد کرونا بعد از تعطیلات تابستان یاری کند.

فرانسه به افراد احتیاجمند ماسک مجانی می دهد

فرانسه هم می خواهد برای مبارزه با شیوع کرونا به حدود 7 میلیون فرد احتیاجمند ماسک مجانی بدهد. حدود 40 میلیون ماسک برای این منظور آماده شده است. پست فرانسه مسئولیت ارسال این ماسک ها و رساندن آن به دست احتیاجمندان را بر عهده می گیرد.

فرانسه اخیرا استفاده از ماسک در فضاهای عمومی دربسته را اجباری نموده است. بسیاری از اتحادیه های حامی مصرف نمایندگان در فرانسه خواهان دسترسی بدون هزینه همه فرانسوی ها به ماسک هستند.

وزرای بهداشت ایالات آلمان هم می خواهند از کسانی که از مناطق خطر کرونایی به آلمان سفرمی نمایند تست کرونا بگیرند.

هشدار دولت هلند درباره سفر شهروندان به کرواسی

کشور هلند هم هشدارهای سفر کرونایی به کرواسی را داده است. دولت این کشور از شهروندان خود درخواست نموده به این کشور سفر ننمایند و از دنیاگرد هایی هم که از این کشور بازگشته اند خواسته که در یک قرنطینه 14 روزه قرار گیرند.

کرواسی اخیرا با افزایش شمار مبتلایان به کرونا روبرو شده است.

آسیب بالای بازار کار آلمان از ویروس کرونا

مدیر عامل آژانس فدرال اشتغال در نورنبرگ آلمان هم اعلام نموده که بازار کار آلمان حدود 3 سال احتیاج دارد تا از بحران کرونا نجات پیدا کند. به گفته وی تا زمانی که شرایط به حالت معمولی بازگردد مطمئنا تا سال 2022 یا 2023 طول خواهد کشید.

وی اضافه نمود: اما ما اعتقاد داریم که این موففیت حاصل خواهد شد. اخیرا در آلمان حدود 2.85 میلیون نفر بیکار هستند که تقریبا 640 هزار نفر از آن ها نتیجه بحران کرونا بیکار شده اند.

بر اساس اطلاعات دولت لهستان مدارس این کشور در ماه سپتامبر و بعد از تعطیلات تابستان باز خواهد شد.

تعدیل گسترده نیرو در شرکت بین المللی موتورسازی آلمانی

شرکت عظیم آلمانی فراوری نماینده موتور MAN Energy Solutions می خواهد به دلیل عواقب اقتصادی شیوع کرونا حدود 4 هزار شغل خود از تقریبا 14 هزار شغل در سراسر دنیا را کاهش دهد. تنها در آلمان حدود 3 هزار نفر شغل خود را در این شرکت از دست خواهند داد.

این شرکت انتظاردارد که سال آینده با کاهش فروش بیشتر روبرو گردد و از این رو می خواهد هزینه های خود را حدود 450 میلیون یورو کاهش دهد.

کمیسیون اروپایی هم می خواهد حدود 100 میلیون یورو برای یک پروژه ائتلاف تحقیقات بین المللی موسوم به Cepi برای تحقیقات در زمینه واکسن کرونا اختصاص دهد.

در جمهوری چک هم شمار مبتلایان به ویروس کرونا مرتبا در حال افزایش است و موارد ابتلا در عرض 24 ساعت به بالاترین میزان در یک ماه گذشته رسیده است.

از روز آدینه استفاده اجباری از ماسک در اتریش برای مقابله با شیوع مجدد کرونا دوباره شروع می گردد.

دولت اتریش روز سه شنبه خبر اجباری شدن مجدد استفاده از ماسک را اعلام نموده است.

وزیر بهداشت اتریش اعلام نموده است که استفاده اجباری از ماسک در فروشگاه های مواد غذایی، بانک ها، دفاتر پستی و همچنین بازدیدنمایندگان خانه های سالمندان، بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی مقرر خواهد شد.

این قانون برای بازدیدنمایندگان، مشتریان و همه کارکنان این اماکن ضرورت دارد.

همچنین قواعد محدود نماینده از روز آدینه برای دنیاگرد هایی که به اتریش سفر می نمایند هم وجود خواهد داشت.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده همه دنیاگرد هایی که از مناطق خطر کرونایی به اتریش سفر می نمایند حتی در صورت داشتن سند تست منفی کرونا باید در قرنطینه 14 روزه قرار گیرند.

اتریش از اولین کشورهایی بود که استفاده اجباری از ماسک را در دوران شیوع کرونا مقرر کرد که البته در دوران کاهش محدودیت های کرونایی این قانون لغو شده و حالا مجددا با توجه به خطر شیوع کرونا اعمال شده است.

اخیرا رسانه ها گزارش هایی را درباره بعضی شیوع های منطقه ای کرونا در اتریش منتشر نموده و همچنین از شیوع کرونا در بخش صنعت توزیع گوشت این کشور خبر داده اند.

بر اساس گزارش های رسمی تا به حال 19929 نفر در اتریش به کرونا مبتلا شده و 711 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اسپانیا حدود 314631 نفر به کرونا مبتلا شده و 28426 نفر هم در اثر این ابتلا جان داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 296377 نفر به کرونا مبتلا شده و 45501 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در ایتالیا هم تا به حال 245032 نفر به کرونا مبتلا شده و 35082 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ز دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 204470 نفر به کرونا مبتلا شده و 9182 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا کنون 178336 نفر به کرونا مبتلا شده و 30172نفر هم در اثر این ابتلا جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1201

به "کرونا در اروپا، از آثار عمیق بر بازار کار آلمان تا توزیع ماسک مجانی در بین نیازمندان فرانسوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از آثار عمیق بر بازار کار آلمان تا توزیع ماسک مجانی در بین نیازمندان فرانسوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید