امضای 4 توافق تازه میان ریاض و منامه

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، وزیر خارجه سعودی از امضای چهار توافق تازه میان عربستان و بحرین چند روز مانده به برگزاری نشست شورای همکاری خلیج فارس، اطلاع داد.

امضای 4 توافق تازه میان ریاض و منامه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان از امضای 4 توافق تازه میان ریاض و منامه و دستور رهبران دو کشور برای تسریع در تکمیل 65 ابتکار عمل اطلاع داد.

بن فرحان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عبداللطیف الزیانی، همتای بحرینی خود گفت: ابتکار عمل های مطرح شده شامل حوزه های متعدد است و دو کشور ضمن امضای 4 توافق در زمینه های مالی و تجاری به کوشش ها برای پیگیری 64 ابتکار عمل مطرح شده ادامه خواهند داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان تاکید نمود: سفر منطقه ای محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به کشورهای شورای همکاری در چارچوب هماهنگی و ارتباط میان این کشورها انجام می گردد و ریاض در پی ارتقای سطح هماهنگی در شورای مذکور است.

وی اضافه کرد که عربستان به واسطه ریاست بر شورای همکاری خلیج فارس خواستار هماهنگی میان کشورهای عضو به ویژه در زمینه مالی برای تحقق منافع 6 کشور و مقابله با چالش های امنیتی مختلف پیش روی منطقه است.

بن فرحان گفت: باید ارتباط مالی میان اعضا را تقویت کرد و ما برای تحقق این امر، فرصت های بزرگی پیش روی داریم.

در مقابل، وزیر امور خارجه بحرین با بیان اینکه در کوشش برای تسهیل تردد و نقل و انتقال میان دو کشور هستیم، گفت: کرونا چالشی پیش روی تکمیل طرح های تدوین شده برای این منظور ایجاد کرد.

سفر منطقه ای ولیعهد سعودی به کشورهای عربی همسایه در حالی صورت می گیرد که در اواسط ماه جاری در ریاض چهل و دومین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2042

به "امضای 4 توافق تازه میان ریاض و منامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای 4 توافق تازه میان ریاض و منامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید