با این ورزش ها دیابت را ضربه فنی کنید

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، زندگی امروز- بررسی ها نشان می دهد بهبود قدرت ماهیچه ها و تقویت عضلات می تواند به پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 کمک کند.

با این ورزش ها دیابت را ضربه فنی کنید

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا اظهار داشتند: انجام تمرینات استقامتی حتی به مقدار کم نیز می تواند در پیشگیری از دیابت نوع 2 اثربخش باشند.

در این بررسی متخصصان به مطالعه روی بیش از 4500 فرد بزرگسال در گستره سنی 20 تا 100 سال پرداخته و مشاهده کردند که حجم میانه عضلانی صرف نظر از استعمال سیگار، مصرف مواد الکلی، چاقی یا فشار خون بالا با کاهش 32 درصدی خطر ابتلاء به دیابت نوع 2 مرتبط است.

همچنین کاهش خطر ابتلاء به دیابت مرتبط با حجم میانه عضلانی مستقل از سلامت قلب / ریه است. این متخصصان در عین حال تاکید کردند: با این حال سطح بالاتری از تقویت عضلانی لزوماً به معنای محافظت بیشتر در برابر دیابت نیست. در واقع مقیاس استانداردی برای ارزیابی قدرت ماهیچه ها وجود ندارد و به همین دلیل پیشنهاد مقدار معین و ایده آلی از ورزش های استقامتی در این خصوص کار آسانی نیست.

لذا برای دستیابی به اطلاعات دقیق تر در این زمینه، انجام تحقیقات و آزمایش های بیشتر مورد نیاز و بدون شک اینکه چه مقدار از این تمرینات در پیشگیری از دیابت مؤثر است به عوامل مختلفی بستگی دارد و با توجه به ویژگی های اختصاصی هر فرد متفاوت خواهد بود.

منبع: خبرنگاران

منبع: زندگی روز
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2037

به "با این ورزش ها دیابت را ضربه فنی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این ورزش ها دیابت را ضربه فنی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید