با وجود تهدید آمریکا، هند مصمم به گسترش روابط با روسیه است

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران به نقل از اوراسیا تایمز، راجنات سینگ، وزیر دفاع هند تاکید نمود که کشورش مصمم به بهبود و توسعه همکاری های فنی و نظامی با روسیه است.

با وجود تهدید آمریکا، هند مصمم به گسترش روابط با روسیه است

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

در همین ارتباط نیز یک منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه گفته است که دیدار سینگ از مسکو به دلیل سیاست های دهلی نو نسبت به تقویت همکاری های دفاعی دو طرف بسیار مهم است.

همچنین یک مقام هندی نزدیک به وزارت دفاع این کشور اعلام نموده که دهلی نو در نظر تا همکاری های خود را با مسکو علی رغم تهدیدات و فشارهای آمریکا درباره اعمال تحریم علیه شرکت های هندی، گسترش و توسعه دهد.

پیشتر منابع خبری اعلام نموده بودند که دهلی نو و مسکو یک قرارداد تسلیحاتی در زمینه خرید زیردریایی هسته ای به مبلغ 3 میلیارد امضا نموده اند.

وزیر دفاع هند که به همراه یک هیات بلند پایه دولتی به روسیه سفر نموده، روز گذشته با سرگئی شوگو همتای روسی خود و همچنین از مرکز فراوری سامانه موشکی اس 400 دیدار کرد.

پس از انتقال اولین پرداخت هند به روسیه برای سامانه موشکی اس 400، اکنون دهلی نو میخواهد از مسکو درخواست کند تا روند تحویل این سامانه را تسریع نموده و موشک های اس 400 را پیش از زمان مقرر به هند تحویل دهد و به نظر می رسد که سفر وزیر دفاع هند به روسیه با این هدف انجام شده است.

با این حال پیش از این مقامات واشنگتن از رهبران دهلی نو خواسته بودند تا قرارداد خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه را لغو نمایند. درخواستی که تا کنون از سوی مقامات هندی رد شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 540

به "با وجود تهدید آمریکا، هند مصمم به گسترش روابط با روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با وجود تهدید آمریکا، هند مصمم به گسترش روابط با روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید