برنامه های گردشگری ریلی مازندران در اسرع وقت تدوین می گردد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، محسن باستانی در مورد گردشگری ریلی و انجام تورهای مختلف گردشگری، اظهار کرد: با توجه به مطالعه و آنالیز پتانسیل های مسیر گردشگری ریلی بحث اسکان و کمپ، شناسایی و در دستور کار نهاده شد.

برنامه های گردشگری ریلی مازندران در اسرع وقت تدوین می گردد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران توضیح داد: قرار شد با همکاری و هماهنگی کارگروه، مکان های گردشگری و پتانسیل های آن از جمله بناهای تاریخی، قلعه و ایستگاه های قطار شناسایی گردد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی مازندران ادامه داد: تمام برنامه ها و طرح ها در قالب یک پکیج سه روزه تا یک هفته ای تدوین و در مرحله اجرایی قرار گیرد.

باستانی با اشاره به راه اندازی پایگاه میراث جهانی راه آهن در مازندران و شهر ساری اضافه نمود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل و حضور گردشگران در استان در فصول مختلف سال باید برای گردشگری ریلی برنامه ریزی و پیگیری های مطلوب آن انجام گردد تا مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بتوانند از طبیعت و میراث تاریخی مازندران تماشا نمایند.

او گفت: راه اندازی موزه راه آهن در ایستگاه ها می تواند در معرفی تاریخچه راه آهن و گردشگران موثر باشد.

توسعه گردشگری به امکانات و تجهیزات نیازمند است

بعلاوه مهدی نصیری نماینده شرکت توسعه گردشگری در مازندران با اشاره به وجود ظرفیت توسعه گردشگری ریلی در مازندران، گفت: برای توسعه گردشگری ریلی باید امکانات و تجهیزات مناسب در تمامی ایستگاه های قطار شناسایی و تجهیز گردد.

نصیری ادامه داد: با راه اندازی پایگاه میراث جهانی راه آهن می توانیم برای توسعه اقتصاد گردشگری در مازندران برنامه ریزی های مناسب کنیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 9 آبان 1402 بروزرسانی: 9 آبان 1402 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2415

به "برنامه های گردشگری ریلی مازندران در اسرع وقت تدوین می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "برنامه های گردشگری ریلی مازندران در اسرع وقت تدوین می گردد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های گردشگری ریلی مازندران در اسرع وقت تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید