برترین نسل فوتسال هستیم

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، تهران (پانا) - به وعده های محقق نشده بازی با تیم های درجه یک جهان عادت نموده ایم - بازی اول با صربستان حیاتی است.

برترین نسل فوتسال هستیم

به گزارش ایران، هشتمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از امروز (یکشنبه) در لیتوانی شروع می گردد و تیم ملی فوتسال کشورمان در گروه F با تیم های آرژانتین، صربستان و امریکا همگروه است. فوتسال ایران به اسم یکی از مدعیان اصلی مسابقات تا به امروز به افتخارات فردی و تیمی زیادی در قاره آسیا دست یافته که مهم ترین آن، 12 بار قهرمانی در جام ملت های آسیاست. البته افتخارات فوتسال تنها محدود به آسیا نیست چرا که شاگردان محمد ناظم الشریعه در دوره گذشته جام جهانی 2016 برای نخستین بار در رتبه سوم جهان قرار گرفتند که این برترین دستاورد یک تیم آسیایی در این رقابت ها به شمار میرود.

احمد اسماعیل پور، بازیکن با تجربه تیم ملی فوتسال درخصوص شرایط تیم ملی برای شروع مسابقات جام جهانی 2021 این گونه صحبت کرد: شرایط بدی را پشت سر نگذاشتیم. ما تمرینات مان را انجام دادیم و امیدواریم که در بازی اول با صربستان نتیجه خوبی بگیریم و با برترین نتیجه از گروه مان صعود کنیم. تیم ملی مدت ها بود که بازی نداشت و این طبیعی بود که من و سایر بازیکنان در شروع اردوها خیلی آماده نباشیم. امیدوارم بتوانیم دل مردم را شاد و نتایجی را که دلخواه مردم است، کسب کنیم. او گفت: این درست که تیم ملی برای حضور در جام جهانی 7 بازی تدارکاتی انجام داد اما ما بازی تدارکاتی با تیم های عظیم نداشتیم. ما برای حضور در لیتوانی به یکی، دو بازی با تیم های درجه یک جهان احتیاج داشتیم. ما دوره گذشته هم این مشکل را داشتیم و بدون بازی سخت وارد کوران مسابقات شدیم اما خوشبختانه دوره گذشته در مرحله گروهی همه چیز خوب پیش رفت و در مسابقات به آمادگی رسیدیم.

اسماعیل پور با انتقاد از محقق نشدن وعده مسئولان برای برگزاری بازی های محبت آمیز با تیم های قدرتمند جهان، اضافه نمود: بچه ها به این وعده ها عادت نموده اند اما به هر حال برنامه های آماده سازی تیم ملی فوتسال به علت تغییرات در رأس فدراسیون و ریاست آن با تغییراتی همراه بود و این موضوع باعث شد تا این اتفاق برای تیم نیفتد. به هر حال چند بازی تدارکاتی برگزار کردیم و امیدواریم که همه چیز برای ما در لیتوانی خوب پیش برود و بتوانیم مرحله به مرحله بالا برویم. این بازیکن تیم ملی فوتسال درخصوص رقابت ایران با تیم های آرژانتین، صربستان و امریکا در مرحله نخست مسابقات گفت: به نظرم بازی با آرژانتین و امریکا برای ما مشکل نباشد. البته آرژانتین قهرمان دوره قبل است و طبیعتاً به تکرار این اسم فکر می نماید اما بازی اول ما با صربستان حیاتی است و امیدواریم که در بازی با این تیم دچار مشکل نشویم. صربستان تیم تازه وارد است و شناخت چندان زیادی از این تیم نداریم اما امیدواریم با برد کارمان را شروع کنیم. فکر می کنم که سخت ترین قرعه را برای حضور در جمع 4 تیم پایانی خواهیم داشت.

او در مورد شانس ایران برای تکرار اسم سومی و حتی کسب عناوین بهتر این گونه صحبت کرد: در دوره گذشته هیچ کس فکرش را نمی کرد که برزیل را شکست دهیم و به جمع 4 تیم پایانی راه یابیم. نگاه ها به تیم ملی فوتسال ایران تغییر نموده و این موضوع هم کارمان را سخت می نماید چرا که تیم ها با تمام توان خود به مصاف ما می آیند. البته این موضوع از طرفی باعث ترس تیم های دیگر می گردد. باید با تمرکز بالا کار را شروع کنیم و به مراحل بالاتر بیندیشیم.

این بازیکن گلزن تیم ملی درخصوص تجربه بالای بازیکنان تیم ملی بیان داشت: نمی گردد تیم را به یکباره جوان کرد. میانگین سنی تیم ملی 32 سال است و این سن بالایی نیست. باید ببینیم شرایط لیگ مان چگونه است و در لیگ چه بازیکنانی حضور دارند و شرایط جوانگرایی در لیگ چگونه است. اگر بازیکن جوان خوبی در لیگ باشد قطعاً سرمربی به تیم ملی دعوت می نماید. در حال حاضر بیشتر تیم های حاضر در جام جهانی میانگین سنی شان همین است و همه تجربه کافی را برای حضور در این دوره از مسابقات جام جهانی دارند. همه تیم ها آماده هستند.

اسماعیل پور اضافه نمود: میانگین سنی تیم ملی بالا نیست و ما با استفاده از این تحربه می توانیم در این مسابقات به صندلی خوبی برسیم. با این تجربه مسئله ای برای حضور در جمع 4 تیم پایانی جام جهانی نداریم. برترین نسل فوتسال هستیم و این نسل برترین فرصت را برای کسب عناوین در مسابقات مهم جهانی دارد. بازیکنانی با تجربه که یا لژیونر هستند یا در تیم های خود در لیگ برتر جزو برترین ها به حساب می آیند. او که در دوره گذشته مسابقات به اسم ارزشمند سومین بازیکن برتر مسابقات انتخاب شد، در پاسخ به این سؤال که آیا با وجود بالاتر رفتن تجربه اش این اتفاق تکرار خواهد شد، گفت: هدف تمامی بازیکنان موفقیت تیم است و آن افتخار را به یاری تمامی بازیکنان تیم ملی به دست آوردم. هدف تیم ملی حضور در جمع 4 تیم پایانی و پس از آن کسب برترین نتیجه است. امیدواریم همه مردم برای رسیدن به این هدف، ما را دعا نمایند و ما بتوانیم در این شرایط سخت دل مردم را شاد کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1908

به "برترین نسل فوتسال هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین نسل فوتسال هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید