تبریک ترامپ به مکزیک و کانادا به دلیل پیمان تجاری جدید

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر به مکزیک و کانادا تبریک گفت.

تبریک ترامپ به مکزیک و کانادا به دلیل پیمان تجاری جدید

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

این اقدام ترامپ به دلیل توافقی است که شب گذشته در مورد پیمان جدید تجاری بدست آمده است.

پس از شش هفته مذاکرات فشرده برای بازنگری در پیمان نفتا که مورد اعتراض دونالد ترامپ بود، آمریکا و کانادا شامگاه یکشنبه هشتم مهر، در لحظات پایانیِ مهلت مشخص شده برای مذاکرات، به توافق دست یافتند.

پیمان تجارت آزاد بین آمریکا، کانادا و مکزیک، موسوم به نفتا، حدود 25 سال پیش منعقد شد اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، همیشه منتقد شدید این پیمان بوده و با اعتراض به کسری تراز تجاری به زیان آمریکا، نفتا را فاجعه خوانده است.

دونالد ترامپ بارها تهدید نموده بود در صورت عدم اصلاح این پیمان، آمریکا از آن خارج خواهد شد و بر محصولات وارداتی از آن دو کشور تعرفه وضع خواهد نمود.

گفت وگو بین مقامات سه کشور برای بازنگری در نفتا از یک سال پیش شروع شد اما شش هفته اخیر مذاکراتی فشرده برای دستیابی به نتیجه ای تا پیش از ضرب الاجل نیمه شب سی ام سپتامبر انجام گرفت.

توافق جدید، با نام توافق آمریکا، مکزیک، کانادا (USMCA)، جایگزین نفتا می گردد و با استقبال مقام های سه کشور روبه رو شده است.

آمریکا و کانادا در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که توافق جدید منجر به تجارتی آزادتر، داد و ستدی منصفانه تر و قوی تر کردن رشد مالی در منطقه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 275

به "تبریک ترامپ به مکزیک و کانادا به دلیل پیمان تجاری جدید" امتیاز دهید

1 کاربر به "تبریک ترامپ به مکزیک و کانادا به دلیل پیمان تجاری جدید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبریک ترامپ به مکزیک و کانادا به دلیل پیمان تجاری جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید