کوشش آلمان برای نجات توافق پناهندگان بروکسل-آنکارا

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، وزیر کشور آلمان با توجه به افزایش هجوم پناهندگان از ترکیه به مرزهای اروپا به این کشور سفر می نماید تا برای نجات توافق پناهندگان متزلزل با آنکارا گفتگوهایی را انجام دهد.

کوشش آلمان برای نجات توافق پناهندگان بروکسل-آنکارا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان برای نجات توافق پناهندگان متزلزل با آنکارا به این کشور و آتن سفر می نماید.

از آنجایی که اخیرا بار دیگر پناهندگان زیادی از ترکیه به جزایر یونان می آیند وزیر کشور آلمان امروز (پنج شنبه) به آنکارا سفر می نماید. زیهوفر در این سفر با وزرای کشور و امور خارجه ترکیه بحث و گفتگو خواهد نمود.

زیهوفر روز آدینه هم برای گفتگو با مقاملت یونانی به این کشور سفر خواهد نمود. زیهوفر می خواهد این سفر را به همراه همتای فرانسوی خود کریستوفه کاستنر و دمیتریس آوراموپولوس، کمیسر امور مهاجرت اتحادیه اروپا انجام دهد.

زیهوفر در ترکیه بخصوص درباره توافق پناهندگان بین ترکیه و اتحادیه اروپا که مدتی است دچار تزلزل شده است گفتگو خواهد نمود. این توافق پناهندگن که در سال 2016 منعقد شد پیش بینی می نماید که یونان پناهندگانی که به صورت غیر قانونی به این کشور آمده اند را به ترکیه بازگرداند. در مقابل اتحادیه اروپا پناهندگانی سوری را از ترکیه پذیرفته و از این کشور در تامین نیازهای پناهندگان حمایت اقتصادی می نماید.

اما اخیرا دیده می گردد که اردوگاه های پناهندگان در جزایر یونان به شدت پر ازدحام شده و تنها پناهندگان کمی به ترکیه بازگردانده شده اند. همچنین میزان هجوم پناهندگان از ترکیه به جزایر یونان افزایش پیدا نموده است.

زیهوفر قبل از سفر به آنکارا در پیامی توئیتری گفت که تحولات مربوط به مهاجران در جزایر یونان مورد توجه زیاد ما است. تحولات سال 2015 نباید دوباره تکرار گردد.

این در حالی است که سخنگوی سیاست مهاجرت فراکسیون سبزها در مجلس آلمان بسته پناهندگان منعقد شده بین ترکیه و اتحادیه اروپا را شدیدا محکوم می نماید. وی در این راستا به گزارشات سازمان های حقوق بشری اشاره می نماید که بر اساس آن ترکیه پناهندگان را بر خلاف خواست آن ها به سوریه باز می گرداند.

وی در این باره گفته است که این نقض فاحش قانون مربوط به پناهندگی است و زیهوفر باید این مسئله را آشکارا در ترکیه بگوید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 436

به "کوشش آلمان برای نجات توافق پناهندگان بروکسل-آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آلمان برای نجات توافق پناهندگان بروکسل-آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید