جاذبه های شهر لیون فرانسه

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، شهر لیون به شهر خوش‌گذرانی در کشور فرانسه شهرت دارد. در این مقاله با معرفی جاذبه‌های گردشگری شهر لیون به شما خواهیم گفت که چرا همچین لقبی را به این شهر داده‌اند.

جاذبه های شهر لیون فرانسه

کلیسای جامع سنت جان باتیست (Cathédrale Saint-Jean Baptiste) لیون

کلیسای باشکوه سنت جان باتیست در قرن 12 میلادی بنا شد. پنجره‌ای به نام گل سرخ در این کلیسا وجود دارد که قدمت آن به سال 1392 بازمی‌گردد و اجازه می‌دهد تا نورهای رنگی زیبای لوله شکل نمایی زیبا به وجود بیاورند. این کلیسا با ترکیبی از سبک‌های رومی و اواخر گوتیکی ساخته شده است. یکی از ویژگی‌های  بارز این بنا ساعت نجومی آن می‌باشد که نیکولاس لیپیوس (Nicolas Lippius) آن را در سال 1598 ساخته است. ناقوس آنه ماری د لا پریماشیال نیز در این کلیسا یکی از بزرگ‌ترین ناقوس‌هایی به شمار می‌رود که تاکنون ساخته شده است و تنها در روزهای جشن کاتولیک به صدا در می‌آید.

قایق سواری در لیون

ماجراجویی در شهر لیون و تماشای میراث‌های تاریخی این شهر زیبا از روی رودخانه رون بسیار دلچسب است. از این طریق می‌توانید نکات مخفی زیادی را در مورد این شهر را پیدا کنید که شاید در حالت عادی دور از چشم شما باشند. شرکت‌های مختلفی هستند که امکان میل کردن یک شام عاشقانه درون قایق نیز برای شما میسر می‌سازند. ماه‌های آوریل تا اکتبر بهترین زمان برای تجربه قایق‌سواری در لیون هستند.

موزه باستان‌‌شناسی لیون

لیون در سال 43 پیش از میلاد یک شهر رومی به نام لوگدونوم بود و پایتخت منطقه‌ی گُل (منطقه‌ای در غرب اروپا که امروزه فرانسه، بلژیک، غرب سوییس و بخش‌هایی از هلند و آلمان در آن قرار دارند) به حساب می‌آمد. در موزه‌ باستان‌شناسی این شهر اشیایی از منطقه گل در دوران رومی‌ها شامل گلدان، موزائیک، مجسمه، سکه، سرامیک و سنگ قبر را به نمایش گذاشته‌اند. از مشهورترین آثار این موزه در تور ارزان فرانسه می‎توان مجسمه‌ی به یادماندنی هرکول، کارهای تزئینی سنگ مرمر از حمام‌های باستانی و 100 متر مربع موزائیک کف با تصاویری مربوط به پوزیدون (خدای دریاها) اشاره نمود. 

منطقه پرسکیل (Presqu'ile District)

پرسکیل منطقه‌ای در لیون می‌باشد که به مانند یک جزیره درون رودخانه است. این محله با معماری زیبا  و به یادماندنی که دارد از دیگر نقاط شهر متمایز می‌باشد. فواره‌ی بسیار زیبا و باشکوه بارتولدی در میدان  Place des Terreaux یکی از نقاطی است که ارزش بازدید دارد.  چهار مجسمه‌ی اسب این فواره، نشان‌دهنده‌ی چهار رودخانه هستند که به درون اقیانوس جریان دارند. تالار شهر لیون (Hôtel de Ville) را می‌توانید در سمت شرقی میدان پیدا نمایید. اصل این تالار بین سال 1646 و 1672 ساخته شده است، اما پس از یک آتش‌سوزی توسط معمار مشهور فرانسوی، ژول مانسار به سبک باروک بازسازی شد. دیگر یادبود واقع شده در میدان، کاخ بورس و تجارت (Palais de la Bourse et du Commerce) می‌باشد. 

پارک دو لا تت دو (Parc de la Tête d'Or)

پارک یاد شده در زمینی به مساحت 117 هکتار قرار دارد و فضای سبز ارزشمندی را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد. این مکان بزرگ‌ترین پارک تمام فرانسه به حساب می‌آید. پارک مذکور در ساحل سمت چپ رود رون در مرکز شهر  قرار گرفته و یک باغ وحش، باغ گیاه‌شناسی و باغ گل رز هم دارد. در این پارک می‌توانید بر روی یک قایق کوچک بر روی رودخانه مشغول قایق‌سواری بشوید. اگر دنبال مکانی پر از آرامش هستید، این پارک یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود.

انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 860

به "جاذبه های شهر لیون فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های شهر لیون فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید