شهر پاریس و جاذبه های آن برای بازدید

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، موزه لوور، خیابان شانزه لیزه، برج ایفل، کلیسای نتردام تنها بخشی از جاذبه‌های یکی از بهترین شهرهای اروپا در کشور فرانسه است. پاریس را می توان شهر مد و فرهنگ اروپا دانست.

شهر پاریس و جاذبه های آن برای بازدید

تاق پیروزی (Arc de Triomphe) در پاریس

این تاق برای سربازهایی بنا شده است که در طول تاریخ جان خود را در را فرانسه از دست داده‌اند. این تاق در سال 1806 میلادی توسط فردی به نام ژان شارگرین طراحی و ساخته شد. ارتفاع این بنا حدود 50 و عرض آن 45 متر می‌باشد.

آرامگاه پانتئون (pantheon) در پاریس

این آرامگاه معماری قدیمی داشته و به سبک  معابد یونانی طراحی شده است. اندازه این ساختمان 110 متر طول و 83 متر عرض داشته و 425 پله دارد که به یکی از جاذبه‌های آن تبدیل شده است. برای رسیدن به بالای هرم گنبد شکل این بنا قرار دارند. در این آرامگاه، بزرگانی از سیاست و علم کشور فرانسه از جمله امیل زولا، ویکتورهوگو، ژان مولن، ماری کوری، الکساندر دوما و بسیاری دیگر به خاک سپرده شده‌اند. با دانستن قیمت تور فرانسه به شهر پاریس سفر کنید و خاطرات خوشی را برای خود رقم زنید.

شانزه لیزه (Champs Elysees) در پاریس

خیابان 2 کیلومتری معروف و پر جاذبه شانزه لیزه میان خیابان شارل دوگل و میدان کنکورد قرار دارد. در این خیابان می‌توانید از بهترین و معتبرترین برندهای اروپایی خرید کنید. بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها نیز در این خیابان شما را با غذای اصیل فرانسوی گرسنه نخواهند گذاشت. پارک‌ها و گل کاری‌، سالن‌های سینما و تئاتر و کافه و رستوران این خیابان از جمله جاذبه های آن هستند.

موزه لوور (Louvre Museum) در پاریس

این موزه در سال 1739 میلادی تاسیس شده و از پربازدیدترین موزه‌های فرهنگی جهان و یکی از جاذبه‌های تور فرانسه قیمت است. بیشتر آثاری که در موزه لوور نمایش داده می شود در حوزه تاریخ، فرهنگ و هنر هستند. زیباترین قسمت موزه، ورودی آن می‌باشد که به صورت هرمی شیشه‌ای ساخته شده و بخش بزرگی از راهروهای زیرزمینی را نورافشانی می‌کند.

کلیسای جامع نوتردام (Notre Dame Cathedral) در پاریس

این کلیسا از زیباترین کلیساهای قاره اروپا با قدمتی هفتصد ساله است و معماری آن زیبا و جذاب است. کلیسای نوتردام دو برج دوقلو با ارتفاع 70 متری دارد. ناقوس این کلیسا که بزرگ‌ترین ناقوس کلیسای جهان می‌باشد، 13 تن وزن دارد. این ناقوس بزرگ در برج سمت راست این کلیسا قرار دارد و برای رسیدن به آن باید حدود 200 پله سنگی را طی نمایید. در حیاط کلیسا نیز صد مجسمه سنگی از پادشاهان فرانسه برای بازدید موجود هستند.

برج ایفل (eiffel tower) در پاریس

برج ایفل گرامیداشت صدمین سالگرد انقلاب کشور فرانسه بنا شد. نام سازنده این بنا گوستاو ایفل بود و نام این برج از آن نام گرفته شده است. برج ایفل، یکی از عجایب هفت گانه دنیا بوده و نمادی از شهر پاریس می‌باشد و کمتر گردشگری را می‌توانید بیابید که برای اولین به شهر پاریس سفر کرده باشد و به بازدید این برج نرفته باشد. برج ایفل 324 متر ارتفاع و 1665 پله دارد. حدود سیصد کارگر به مدت دو سال و دو ماه متوالی کار کرده اند تا سرانجام در سال 1889 این برج افتتاح شده است جالب است بدانید که رنگ اولیه برج ایفل به رنگ قرمز بوده است. تور اروپا تابستان 99 شما را به بازدید این برج و جاذبه‌های برتر این شهر خواهد برد.

انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 880

به "شهر پاریس و جاذبه های آن برای بازدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر پاریس و جاذبه های آن برای بازدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید