جامعه محلی نقش کلیدی در توسعه گردشگری کندوان دارد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، جامعه محلی نقش کلیدی در توسعه گردشگری کندوان دارد.

جامعه محلی نقش کلیدی در توسعه گردشگری کندوان دارد

در پی ارائه پرونده هشت روستا به سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، روستای کندوان استان آذربایجان شرقی به عنوان نخستین روستای ایران در لیست برترین دهکده های جهانی گردشگری ثبت شد.

مراسم ثبت جهانی کندوان به عنوان روستای جهانی امروز در کندوان با حضور مسئولان استان، نمایندگان مجلس، مسئولان گردشگری و...برگزار گردید.

سید مصطفی فاطمی (مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی) با اشاره به آنکه ثبت کندوان به عنوان نخستین روستای ایران در لیست برترین دهکده های جهانی گردشگری برای ایران نوید بخش است، گفت: روستاهای جهانی و دهکده های گردشگری دارای زیرساختهای توسعه پایدار هستند و با پیرامون خود منطبق هستند. جامعه محلی نقش کلیدی در توسعه گردشگری این منطقه ها دارند و با حفاظت از منابع و جاذبه های روستا با محیط یکپارچه اند. در این راستا مردم این روستاها آموزش مناسب را برای حفظ محیط زیست، فرهنگهای بومی و داشته های فرهنگی بعلاوه فراوری محتوا دیده اند.

او ادامه داد: پس از شناسایی 500 روستای هدف گردشگری به 30 و سپس 8 روستا رسیدیم که پرونده آنها با جزئیات تکمیل شد. تکمیل پرونده کندوان نیز یک سال طول کشید. با وجود نواقص بسیار سعی کردیم بعضی نواقص را در طول تکمیل پرونده رفع کنیم. اکنون نیز کندوان اولین روستای ایرانی است که در لیست دهکده های جهانی نهاده شد.

او با اشاره به اینکه رایزنی های گسترده ای شکل گرفت تا این اتفاق مبارک رقم بخورد، اضافه کرد: گردشگری اولویت حکمرانان محلی روستاهای گردشگری است. زنجیره حفظ گردشگری در این منطقه ها کامل شده و ارتباطات بین المللی به واسطه حضور گردشگران برقرار شده است. از این رو احتیاج است تا یاری جامعه محلی که نقش اصلی را در توسعه گردشگری دارند، در این روستا اتفاق بیفتد.

منبع: همگردی
انتشار: 28 مهر 1402 بروزرسانی: 28 مهر 1402 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2414

به "جامعه محلی نقش کلیدی در توسعه گردشگری کندوان دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جامعه محلی نقش کلیدی در توسعه گردشگری کندوان دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید