خبرنگاران استاندار : شیوع کرونا در البرز شدت گرفته است

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، کرج - خبرنگاران - استاندار البرز با بیان اینکه ضوابط رعایت پروتکل های بهداشتی باید بیش از پیش مورد توجه همگان قرار گیرد ، گفت : شیوع کرونا در استان شدت گرفته است.

خبرنگاران استاندار : شیوع کرونا در البرز شدت گرفته است

عزیزاله شهبازی روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه با کسانی که با عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای دیگران خطرساز می شوند باید مورد مجازات قرار گیرند گفت: بمب کرونا منفجر شده، شمار مبتلایان به بیماری منحوس کووید 19 با شدت رو به افزایش و به تبع آن آمار بستری ها و مرگ و میر های ناشی از آن نیز بالا می رود.

وی ادامه داد: مصوبات ستاد های ملی و استانی بر اساس خرد جمعی و بحث و گفتگو با اعضا است و همیشه تدابیری اتخاذ شده که تاثیر بالایی در مدیریت بیماری کرونا دارد.

شهبازی گفت: اکنون پنج شهرستان البرز در شرایط قرمز و 2 شهرستان نیز در شرایط نارنجی قرار دارند و با این فرایند افزایشی بستری ها، اوضاع بدتر هم می گردد.

وی اضافه نمود: البته جای خرسندی دارد که مردم البرز از ابتدای شیوع کرونا در کنار مسوولان برای اجرای مصوبات و دستورالعمل های ستادهای ملی و استانی، تعامل سازنده ای داشتند.

استاندار البرز گفت: بر این اساس در هیچ یک از موج های شیوع کرونا با بحران و شرایط حادی روبرو نشدیم از این رو انتظار می رود اکنون نیز این همراهی را افزایش دهند چراکه این بار با شرایط حساس تری رو به رو هستیم.

وی با قدردانی از کوشش های کادر بهداشت و درمان، اضافه نمود: پس از گذشت یک سال و سه ماه از شیوع کرونا، تکالیف و مسولین های هر بخش و مسوولی تعیین است بنابراین باید در راستای انجام آنها اهتمام ویژه تری داشته باشند.

شهبازی گفت: قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا باید نظارت جدی و کافی بر فرایند اعمال قوانین نسبت به شرایط را داشته باشد.

وی اضافه نمود: سازمان صمت و اتاق اصناف نیز باید در مورد اعمال محدودیت ها برای کسبه وارد عمل شوند تا از تراکم جمعیت در بازارها و مراکز خرید کاسته گردد.

استاندار البرز پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را مهمترین اصل برای توقف شیوع کرونا دانست و گفت: مجموعه صنوف در البرز همیشه برای اعمال مصوبات ستاد مقابله با کرونا پیشقدم بوده اند و این همراهی قابل تقدیر است.

وی اضافه نمود: باید در مورد کسانی که با وجود تست مثبت کرونا از قرنطینه خارج شدند نیز برخورد قانونی جدی صورت گیرد.

شهبازی گفت: کسانی که با عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای دیگران خطرساز می شوند باید مورد مجازات قرار گیرند.

وی اضافه نمود: تمامی بیمارستان ها پای کار باشند و تخت های قرنطینه در البرز راه اندازی شوند.

استاندار البرز گفت: طی چند مکاتبه، درخواست اخذ واکسن کرونا را از وزارتخانه مربوطه مطرح نموده و در انتظار پاسخ هستیم.

وی اضافه نمود: کالاهای اساسی مردم در البرز به اندازه کافی تامین شده و بر این اساس هیچ صفی تشکیل نمی گردد و اگر صف تشکیل گردد باید مسئولان مربوطه جوابگو باشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1693

به "خبرنگاران استاندار : شیوع کرونا در البرز شدت گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار : شیوع کرونا در البرز شدت گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید