خبرنگاران تقابل هوایی روسیه و آمریکا بر فراز آلاسکا

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، تهران-خبرنگاران- شبکه خبری سی ان ان روز چهارشنبه از رهگیری دو هواپیمای شناسایی روسیه بر فراز آلاسکا توسط جنگنده های آمریکا و کانادا اطلاع داد.

خبرنگاران تقابل هوایی روسیه و آمریکا بر فراز آلاسکا

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر گزارش داد: بنابر اعلام فرماندهی دفاع هوا- فضای شمالی یک فروند جنگنده اف-22 آمریکا و یک فروند جنگنده سی اف-18 کانادا، دو فروند هواپیمای شناسایی روسیه را در نزدیکی سواحل کانادا رهیگری کردند.

این شبکه خبری اضافه نمود: این اتفاق روز دوشنبه (18 اسفند) در حالی رخ داد که دو فروند هواپیمای شناسایی استراتژیک دورپرواز روسیه از نوع تیو-142 (Tu-142) بودند و هواپیمای روسی وارد حریم فضایی کانادا و آمریکا نشدند اما وارد منطقه دفاعی معین شده کانادا شده بودند.

سی ان ان ادامه داد: حضور این دوفروند هواپیمای استراتژیک روسیه درمیانه تنش نظامی بین آمریکا و روسیه روی می دهد و پیش از این از سوی آمریکا درمورد چنین پروازهایی هشدار داده شده اما مسکو بدون توجه به این هشدارها به پروازهای خود ادامه می دهد و این مورد هچنین نگرانی آمریکا در ارتباط با فعالیت های نظامی روسیه در منطقه قطب شمال را نیز افزایش داده است.

این درحالی است که در مهر ماه گذشته روسیه در نزدیکی آلاسکا با شلیک موشک کروز اونیکس برای آمریکا خط و نشان کشید.

وزارت دفاع روسیه در آن موقع با انتشار فیلمی از آزمایش پیروز موشک کروز ضد کشتی خود از نوع یاخونت یا اونیکس اطلاع داد که طبق انتظارها به وسیله سامانه ساحلی باستیون در شبه جزیره چوکوتا در شمال شرقی ترین بخش خاک روسیه و نزدیک به آلاسکای آمریکا شلیک شد و کشتی فرضی دشمن را منهدم کرد.

براساس فیلمی که وزارت دفاع روسیه منتشر کرد، این موشک در زمان معین شده با پیروزیت به کشتی هدف، واقع در فاصله بیش از 200 کیلومتری در حوضه دریای چوکوتکا اصابت کرد.

اگر چه توضیحات بیشتری از این تمرین یا آزمایش نظامی منتشر نشده است اما به نظر می رسد این مانور در پی سیاست توجه روسیه به شمال صورت گرفته باشد چرا که در سال های اخیر همزمان با افزایش سرعت ذوب شدن یخ های قطب شمال و تسهیل دسترسی به منابع غنی هیدروکربنی موجود، این منطقه به جبهه جدیدی برای رویارویی روسیه و رقیبانش تبدیل شده است.

**1302**

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1081

به "خبرنگاران تقابل هوایی روسیه و آمریکا بر فراز آلاسکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تقابل هوایی روسیه و آمریکا بر فراز آلاسکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید