خطر بالای فقر در آلمان با وجود بهبود شرایط مالی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، نتایج یک آنالیز نشان می دهد که با وجود بهبود اوضاع مالی خطر فقر در آلمان و بسیاری کشورهای اروپایی همچنان بالا است و همه شهروندان از شرایط خوب مالی سود نمی برند.

خطر بالای فقر در آلمان با وجود بهبود شرایط مالی

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی در حالی که اقتصاد آلمان در شرایط خوبی قرار داد اما همه شهروندان به یک اندازه از آن بهره مند نمی شوند.

موسسه برتلزمن در یک آنالیز به این نتیجه رسیده است که خطر فقر در آلمان همچنان بالا است و به ویژه انسان های پیرتر را تهدید می نماید.

بر اساس این آنالیز حدود 10 سال بعد از شروع بحران مالی جهانی در سال 2008 بازارهای کار تا سال 2018 در بسیاری کشورهای صنعتی به وضوح بهبود یافتند. اما این آنالیز نشان می دهد که این بهبود اوضاع هیچ تاثیر قابل توجهی بر نرخ فقر در 41 کشور عضو اتحادیه اروپا و سازمان همکاری و توسعه مالی (OECD) نداشته است.

این آنالیز نشان می دهد که در 28 کشور که به آن پرداخته شده است خطر فقر یا ثابت مانده و یا البته تا سال 2018 افزایش پیدا نموده است. این تحقیق که موسوم به شاخص عدالت اجتماعی است نشان می دهد که بچه ها در اغلب این کشورها بیشتر از افراد سالخورده از این شرایط آسیب دیده اند.

در رده بندی عدالت اجتماعی و شانس مشارکت، آلمان در رتبه دهم نهاده شده است. کشورهای شمال اروپا از جمله ایسلند، نروژ، دانمارک، فنلاند و سوئد در این زمینه در صندلی فزونی قرار داشتند. ایالات متحده آمریکا هم در این رتبه بندی در صندلی 36 نهاده شد.

نتایج این تحقیق نشان می دهد که خطر فقر در آلمان در دوره زمانی بین 2013 و 2018 از 9.4 به 9.8 درصد افزایش پیدا نموده و بر خلاف دیگر کشورهای شرکت کننده در این تحقیق انسان های بالاتر از 65 سال در این کشور بیش از دیگر گروه های سنی در معرض خطر فقر قرار دارند.

نویسندگان این آنالیز همچنین درباره شکاف بین فقیر و غنی در بسیاری کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سازمان همکاری و توسعه مالی ابراز نگرانی نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 701

به "خطر بالای فقر در آلمان با وجود بهبود شرایط مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر بالای فقر در آلمان با وجود بهبود شرایط مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید