درگیری معترضان به سیاست های ریاضتی با پلیس ایتالیا

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران: تظاهر کنندگان ایتالیایی که نسبت به اجرای سیاست های ریاضتی جدید به شدت معترض بودند با نیروهای پلیس این کشور درگیر شدند.

درگیری معترضان به سیاست های ریاضتی با پلیس ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ ده ها هزار نفر از مردم ایتالیا روز گذشته در اعتراض به بیکاری، کاهش هزینه های بودجه دولت و اجرای پروژه های بزرگ عمرانی در خیابان های رم راهپیمایی کردند.

بر اساس این گزارش معترضان در برابر ساختمان وزارت اقتصاد ایتالیا اقدام به آتش زدن چندین سطل زباله کردند و با چوب و میله های آهنی به سوی پلیس ضد شورش حمله ور شدند.

مردم معترض ایتالیا همچنین با پرتاب تخم مرغ و بطری شیشه های ساختمان وزارت اقتصاد ایتالیا را شکستند. پلیس ایتالیا اعلام نموده است که 15 نفر از معترضان بازداشت و 2 مامور پلیس نیز زخمی شده اند.

اعتراضات مردم ایتالیا در شرایطی است که انریکو لتا نخست وزیر این کشور با چالش های سیاسی و اقتصادی زیادی روبرو است. ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو با بحران بدهی 2 هزار میلیارد یورویی روبرو است. این کشور با طولانی ترین رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است.

نرخ بیکاری در بین جوانان ایتالیایی به بیش از 40 درصد رسیده است. به نظر می رسد بیش از 70 هزار نفر در راهپیمایی روز گذشته ایتالیا شرکت داشته اند.

جوانان ایتالیایی نیز در این راهپیمایی دست نوشته هایی در اختیار داشتند که اعتراض خود را نسبت به بحران بیکاری، کمبود مسکن و اجرای پروژه قطار سریع السیر ایتالیا به فرانسه اعلام نموده بودند.

معترضان بر این باورند که دولت ایتالیا به جای هزینه کردن منابع اقتصادی این کشور برای اجرای این پروژه ها باید از این پول برای از بین بردن فقر و بیکاری استفاده کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 387

به "درگیری معترضان به سیاست های ریاضتی با پلیس ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری معترضان به سیاست های ریاضتی با پلیس ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید