در راستای توسعه گردشگری دسترس پذیر اقداماتی خوبی انجام گرفته است

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای منتشر گشته، در راستای توسعه گردشگری دسترس پذیر اقداماتی خوبی انجام گرفته است.

در راستای توسعه گردشگری دسترس پذیر اقداماتی خوبی انجام گرفته است

ناصر رضایی، رئیس پژوهشکده گردشگری با بیان اینکه کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری به مقوله توسعه گردشگری دسترس پذیر توجه داشته اند، از انجام اقداماتی در این زمینه اطلاع داد و با تأکید بر ضرورت توجه و اهتمام بیشتر به این حوزه در کشورمان با توجه به تعداد قابل توجه جامعه معلولان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را مسئول مستقیم این موضوع عنوان نمود.

رئیس پژوهشکده گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به این مطلب که عموماً در صنعت گردشگری مقوله توجه به نیازهای مخاطبان به عنوان یکی از ارکان و عناصر اساسی و اصلی تشکیل دهنده این صنعت بسیار مهم و حائز اهمیت است، گفت: با این وجود متأسفانه معمولاً شاهد هستیم که برنامه ریزی و هدف گذاری لازم و درستی در این خصوص وجود نداشته و عموماً حوائج متقاضیان این حوزه نادیده گرفته می گردد.

وی ادامه داد: افراد بسیاری وجود دارند که به شکلی از مسائل جسمی و حرکتی رنج برده یا اصطلاحاً ناتوان و معلول هستند، اما با وجود این مشکل علاقمند هستند تا به گردشگری پرداخته و از جاذبه ها و آثار گردشگری بازدید نمایند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه توسعه گردشگری دسترس پذیر موجب ایجاد شرایط لازم و تمهیدات مقتضی به منظور توانمندسازی جامعه معلولان کشور با هدف ایجاد امکان گردشگری برای این دسته از افراد می گردد، بیان نمود: متأسفانه باید اذعان کرد که کشور ما در این حوزه علی رغم وجود تعداد قابل توجهی معلول در کشور چندان پیشرو نبوده است.

رضایی با بیان اینکه کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری در این مقوله نیز توجه و اهتمام کامل و لازم را داشته اند، توضیح داد: عمده کشورهای صنعتی و سرآمد در زمینه توسعه گردشگری در این حوزه قدمهای خوبی برداشته اند و شرایط مطلوبی را برای دسترسی جامعه معلولان کشور خود به امکانات گردشگری فراهم ساخته اند.

رئیس پژوهشکده گردشگری وزارت میراث فرهنگی بعلاوه شرح داد: خوشبختانه در سالهای اخیر شاهد تغییر نوع نگاه مجموعه حاکمیت به این حوزه و اتخاذ رویکردی مناسب و سازنده و مثبت هستیم که امیدواریم باعث ایجاد تحول در این حوزه گردد.

او با اشاره اینکه به در راستای توسعه و تحقق گردشگری دسترس پذیر اقداماتی خوب و مناسبی انجام گرفته و در دست انجام است، اظهار کرد: با این وجود همچنان موانع ساختاری و کاستی های هزینه ای و مالی وجود دارد که قاعدتاً باید در راستای رفع کردن این موانع تلاش کنیم.

این مقام مسئول در سرانجام با تأکید بر اینکه قاعدتاً متولی اصلی و مستقیم این موضوع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، اعلام کرد: خوشبختانه در زمینه گردشگری دسترس پذیر هیچگونه مانع قانونی و مقرراتی و یا کم کاری و احیاناً کارشکنی ازسوی نهادها و دستگاه های اجرایی وجود ندارد و تمامی حریم و عرصه ها نیز از قبل کاملاً معین و مدون شده و نقطه ابهام برانگیزی وجود ندارد.

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2317

به "در راستای توسعه گردشگری دسترس پذیر اقداماتی خوبی انجام گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در راستای توسعه گردشگری دسترس پذیر اقداماتی خوبی انجام گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید