دو هفته قرنطینه در بریتانیا برای مسافران اسپانیا

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، بریتانیا در یک تصمیم ناگهانی اسپانیا را از فهرست کشورهای بدون قرنطینه مسافران حذف کرد و حالا مسافرانی که از اسپانیا به بریتانیا بازمی گردند باید در قرنطینه بمانند.

دو هفته قرنطینه در بریتانیا برای مسافران اسپانیا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

خبرنگاران - گردشگران بریتانیایی که روز یکشنبه برای بازگشت از تعطیلات در اسپانیا به بریتانیا پرواز کردند، با تصمیم ناگهانی دولت بریتانیا مبنی بر لزوم قرنطینه دوهفته ای تمامی مسافرانی که از اسپانیا بازمی گردند، روبرو شدند.

این تصمیم بریتانیا که نیمه شب به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا اتخاذ شد، هیچ راه گریزی را برای مسافرانی که قصد بازگشت به بریتانیا داشتند باقی نگذاشت.

اسپانیا با ثبت بیش از 290 هزار مورد ابتلا و بیش از 28 هزار مورد مرگ در اثر ویروس کرونا یکی از کشورها با بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا به شمار می رود.

مقامات این کشور قوانین سختگیرانه ای را برای کنترل گسترش ویروس کرونا اجرا کردند که این قوانین در اوایل تابستان کاهش داده شد.

اسپانیا پیشتر در فهرست کشورهای امن برای مسافران قرار داشت به این معنا که گردشگرانی که از اسپانیا به بریتانیا بازمی گردند مجبور به گذراندن قرنطینه نبودند.

اما در هفته های اخیر آمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا با افزایش شدید روبرو شد، تا جایی که استفاده از ماسک در بسیاری از مناطق اجباری اعلام شد و از ساکنان بارسلونا درخواست شد تا در خانه بمانند.

تصمیم مقامات بریتانیا به دنبال تصمیم روز آدینه نروژ برای بازگرداندن لزوم قرنطینه 10 روزه مسافران بازگشتی از اسپانیا به این کشور اتخاذ شد.

اخیرا، فرانسه نیز از شهروندانش خواسته بود تا از سفر به کاتالونیا منطقه ای در شمال اسپانیا خودداری نمایند.

اما نبود گردشگران بریتانیایی به مراتب خسارت بیشتری را برای اقتصاد اسپانیا به دنبال خواهد داشت.

سال گذشته، بریتانیایی ها بیش از 20 درصد از گردشگران خارجی اسپانیا را به خود اختصاص دادند، به این ترتیب گردشگران بریتانیایی منبع کلیدی برای اسپانیا، کشوری که اقتصاد متکی به گردشگری دارد، محسوب می شوند.

گردشگری 12 درصد از اقتصاد اسپانیا را در برمی گیرد.

منبع : ایسنا

منبع: چمدان
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1254

به "دو هفته قرنطینه در بریتانیا برای مسافران اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو هفته قرنطینه در بریتانیا برای مسافران اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید