راهنمای استفاده از مترو در شهر پاریس

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، قبل از سفر به کشور فرانسه بهتر است بیشتر با مترو این کشور آشنا شوید. مترو شهر پاریس 301 ایستگاه دارد و از نوع خود یکی ازبهترین سیستم‌های حمل و نقل زیرزمینی در جهان به شمار می‌رود. رفت و آمد با آن در سطح شهر پاریس برای همه به خصوص توریست‌ها بسیار راحت است.

راهنمای استفاده از مترو در شهر پاریس

ساعت کاری مترو شهر پاریس 5:30 صبح هر روز تا پایان شب و حتی بعد آن تا ساعت 1:15 بامداد است. قطارها هر 5 دقیقه به ایستگاه‌ها می‌رسند. مترو شهر پاریس در روز وظیفه انتقال 6.75 میلیون مسافر را دارد.

خرید بلیت مترو فرانسه

برای سوار شدن به مترو بلیط لازم دارید. بیشتر مردم پاریس عادت دارند در صف فروش بلیت بمانند اما شما این کار را انجام ندهید و دستگاه‌های خرید بلیت استفاده کنید که علاوه برکارت اعتباری، سکه را نیز قبول می‌کنند. برای خرید بلیت با این دستگاه‌ها اصلا نگران نباشید چون این دستگاه‌ها چند زبانه هستند. همچنین برای خرید بلیط می‎توانید به دکه‌هایی که معمولا سیگار می‌فروشند و یا روزنامه فروشی‌ها مراجعه نمایید. با دانستن قیمت تور فرانسه برای سفر به این کشور تعلل نکیند.

نقشه مسیرها در مترو پاریس

بسیاری از ایستگاه‌های مترو شهر پاریس معمولا یک نقشه بزرگ مترو در ورودی و در سکو دارند، برخی نیز نقشه محله ها را دارند که نشان می‌دهد هر خروجی در کجا قرار گرفته است. مترو برای گشتن در اطراف شهر عالی می‌باشد و تنها بدی آن را می‌توان پله‌های بسیار و راهروهای طولانی دانست.

معمولا مترو بی خطر است اما همیشه این امکان وجود دارد که تعدادی جیب بر درست مثل هر شهر دیگر، در آن باشند. جیب برها معمولا سوار قطارهای شلوغ می‌شوند و بنابراین می‌توانند راحت تر وسایل را از کیف بردارند. پس تا زمانی که کیفتان را نزدیک به خود و زیر بازوی خود نگه دارید، اوضاع خوب خواهد شد.

نکاتی در مورد مترو پاریس

نقشه‌های رایگان در پنجره بلیط فروشی‌ها وجود دارد.

هنگام استفاده از پله برقی در سمت راست ایستاده، چرا که مردم در سمت چپ راه می‌روند.

بلیط خود را تا زمانی که ایستگاه را ترک نمایید، نگه دارید. اعضای هیات RATP اغلب بلیط ها را بررسی می‌کنند و اگر نتوانید ثابت نمایید که بلیط معتبری دارید، ممکن است جریمه بشوید.

زمانی که در قطار در حال بسته شدن است، با شنیدن صدای بوق باز شدن درب مترو تنها 2 تا 3 ثانیه زمان نیاز دارید و پس از آن در روی شما بسته خواهد شد.

انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 859

به "راهنمای استفاده از مترو در شهر پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای استفاده از مترو در شهر پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید