راه چاره دریافت سریع تر پول سهام عدالت ، پاسخ بانک ملت به سهامداران

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، مشتریان بعضی بانک ها از تاخیر بیش از اندازه در واریز پول فروش سهام عدالت گلایه مند هستند و بعضی از آنها انتظار بیشتر از یک ماه را گزارش می دهند.

راه چاره دریافت سریع تر پول سهام عدالت ، پاسخ بانک ملت به سهامداران

یک مقام مطلع در بانک ملت در واکنش به گلایه این دسته از فروشندگان سهام عدالت به خبرنگاران می گوید که محتمل است شماره شبا این دسته از مشتریان اشتباه وارد شده باشد یا اینکه شماره شبا و کد ملی افراد با یکدیگر همخوانی نداشته باشد. بنابراین اگر این دسته از مشتریان زمان انتظارشان طولانی شده است برای پیگیری این موضوع به شعب بانک ها مراجعه نمایند.

یکی دیگر از پرسش مخاطبان خبرنگاران این است که از زمان فروش سهام عدالت چقدر طول می کشد تا وجه حاصل از فروش سهام به حساب فروشندگان ریخته گردد؟

شرح این مقام بانکی برای این ماجرا آن است که بانک بعد از درخواست مشتری بلافاصله فهرست فروشندگان سهام عدالت را برای شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه یا سمات ارسال می نماید.

پس از این فرآیند زمان و قیمت مناسب فروش سهام عدالت افراد، توسط کارگزاری ها معین می گردد تا سهام افراد با بالاترین قیمت و در زمان مناسب فروخته گردد و بانک ها مداخله ای در فروش سهام عدالت ندارند.

بر اساس این شرحات به محض اینکه سهام عدالت افراد فروخته گردد و پول آن به حساب بانک ملت ریخته گردد، این بانک در لحظه و به سرعت پول فروش سهام عدالت افراد را واریز می نماید.

البته بانک ها تاکید دارند که به دلیل گستردگی فرآیند فروش سهام عدالت و اجرای این فرآیند برای نخستین بار در کشور امکان دارد که بانک ها با مسائل و اختلال هایی در واریز پول فروش سهام عدالت روبرو شوند اما کارگزاری ها کوشش می نمایند که سهام عدالت افراد را با قیمت مناسب بفروشند و بانک ها کوشش می نمایند که در سریع ترین زمان ممکن وجوه را به حساب متقاضیان واریز نمایند.

همچنین بانک ملت در اطلاعیه ای شرح داده است که عملیات فروش سهام باید توسط نهادهای مربوط در بازار سرمایه انجام گردد. بنابراین درخواست های جمع آوری شده به وسیله شرکت کارگزاری بانک ملتجهت فروش، به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار(سمات) ارسال می شوند.

در اطلاعیه بانک ملت تاکید شده است که این بانک صرفاً عملیات جمع آوری درخواست های فروش سهام عدالت را عهده دار است و اطلاعات و جزئیات این فرآیند از قبیل نحوه و زمان فروش سهام، تعداد و مبلغ سهام فروش رفته، همچنین پرتفوی مشتریان صرفاً در اختیار شرکت سمات است.

براساس این گزارش، با توجه به اینکه فروش سهام عدالت مشتریان توسط شرکت سمات به صورت یکجا انجام نشده است، بنابراین وجوه واریزی در چند نوبت به حساب فروشندگان سهام عدالت واریز می گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1219

به "راه چاره دریافت سریع تر پول سهام عدالت ، پاسخ بانک ملت به سهامداران" امتیاز دهید

2 کاربر به "راه چاره دریافت سریع تر پول سهام عدالت ، پاسخ بانک ملت به سهامداران" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره دریافت سریع تر پول سهام عدالت ، پاسخ بانک ملت به سهامداران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید