روستاهای دارای بیش از 3500 سکنه به شهر تبدیل می شوند

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران، سیف الله مطلبی صبح شنبه در شورای اداری شهرستان خوی اعلام کرد و اضافه کرد: طبق قانون روستاهای بیش از 3500 نفر به بالا باید به شهر تبدیل شوند و در شهرستان خوی چند روستا از جمله روستای بدل آباد و وار می توانند به شهر تبدیل شوند.

روستاهای دارای بیش از 3500 سکنه به شهر تبدیل می شوند

وی ادامه داد: هدف از تبدیل این روستاها به شهر، برخورداری آنها از امکانات شهری برای آسایش و رفاه بیشتر و ترغیب روستائیان به سکونت در روستا و افزایش روند تولیدات کشاورزی و دامی است.

مطلبی با اشاره به ترکیب جمعیت استان گفت: استان آذربایجان غربی دارای 44 است که 74 درصد از جمعیت استان با بیش از دو میلیون و 345 هزار نفر در شهرها زندگی می نمایند که شهرستان خوی با بیش از 6 شهر در سطح استان دارای رتبه اول است.

مطلبی در ادامه بر ارزیابی عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی اشاره نمود و اضافه کرد: در ارزیابی سال 96 شهرداری و شورای اسلامی شهر خوی هم از حیث میزان تحقق بودجه و هم از نظر انجام پروژه های عمرانی در سطح استان در مقام اول قرار داشتند .

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: در سال96 میزان تحقق بودجه شهرداری خوی 27 درصد بیش از بودجه پیش بینی گردیده بودکه درکشور بی سابقه است و با دستور استاندار، تقدیرنامه ای به شهردار واعضای شورای شهر خوی اهدا می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 48

به "روستاهای دارای بیش از 3500 سکنه به شهر تبدیل می شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "روستاهای دارای بیش از 3500 سکنه به شهر تبدیل می شوند" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستاهای دارای بیش از 3500 سکنه به شهر تبدیل می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید