روستای شالان یکی از روستاهای دیدنی استان کرمانشاه است

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، سیری در ایران/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، روستای شالان یکی از روستاهای دیدنی استان کرمانشاه است.

روستای شالان یکی از روستاهای دیدنی استان کرمانشاه است

روستای شالان از توابع بخش کرند غرب شهرستان اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه است. این روستا در 23 کیلومتری شهر سرپل ذهاب، 33 کیلومتری کرند غرب و 140 کیلومتری کرمانشاه واقع بوده و از شمال و شمال شرقی به ارتفاعات دالاهو، از جنوب شرقی به ارتفاعات بانه ریز و از جنوب به ارتفاعات زنگ علیان محدود می گردد. ارتفاع روستای شالان از سطح دریا 1070 متر بوده و آب و هوای آن در فصول بهار و تابستان نسبتا خنک و در پاییز و زمستان سرد و برفگیر است. رودخانه پرآب الوند در جنوب روستا جریان دارد. روستای شالان دارای پیشینه کهن تاریخی هست.

دامداری، زراعت، پرورش زنبور عسل، جنگلداری و باغداری از اهم فعالیت های مالی مردم این روستا بوده و فراوری محصولات و فرآورده های لبنی مانند کره محلی، کشک، روغن حیوانی و عسل در این روستا رواج دارد. انجیر، گردو، انار و هلو از عمده ترین محصولات سردرختی باغات شالان محسوب شده و گندم و جو نیز در این روستا کشت می گردد. در روستای شالان صنایع دستی رواج دارد و گروهی از مردم بویژه زنان به فراوری آن اشتغال دارند.

منبع: همگردی
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2237

به "روستای شالان یکی از روستاهای دیدنی استان کرمانشاه است" امتیاز دهید

1 کاربر به "روستای شالان یکی از روستاهای دیدنی استان کرمانشاه است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای شالان یکی از روستاهای دیدنی استان کرمانشاه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید