گرانترین و ارزانترین شهرهای اروپا

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، مؤسسه HRS در طی تحقیقاتی که انجام داده است، کشورهای لندن، کپنهاگ و پاریس را به عنوان گران‌ترین و کشورهای استانبول، اسلو و استکهلم از ارزان‌ترین کشورهای جهان در سال 2014 اعلام کرده است.

گرانترین و ارزانترین شهرهای اروپا

طبق تحقیقاتی که اخیراً از سوی مؤسسه HRS صورت گرفته روشن گردید که لندن در تمام کشورهای اروپایی گران ترین پایتخت برای اقامت می‌باشد.

طبق همین گزارش این شهر امسال شاهد افزایش بیش از ده درصدی قیمت‌ها در مقایسه با سال گذشته درهمین مدت بوده است. این گزارش یادآور شده است که با میانگین نرخ اتاق هتل در لندن که تقریباً 130 پوند بوده اقامت در لندن از پاریس و کپنهاگ هم که هزینه اقامت درآن ها به طور میانگین 117 پوند است، گران‌تر تمام می‌گردد.

لندن در میان شهرهای بریتانیا نیزگران‌ترین شهر است و ادینبورگ دومین جایگاه را از نظر گرانی در این کشور دارد که نرخ قیمت هتل درآن نیز نسبت به سال گذشته 13 درصد افزایش یافته است. جان وست مدیر اجرایی HRS می‌گوید: افزایش تعداد گردشگران و رونق گردشگری در افزایش قیمت هتل‌ها در لندن تأثیر گذار بوده و این گرانی نشانه خوبی از ورود و استقبال گردشگران می‌باشد.

لندن، کپنهاگ و پاریس از گران‌ترین مقصدهای گردشگری در اروپا هستند که شاهد افزایش ده درصدی قیمت ها نیز بوده‌اند. تحقیقات همچنین نشان داده است که بازدید کنندگان از بوداپست، پراگ و برلین نیز با گرانی قیمت هتل‌ها در تور اروپا مواجه می‌شوند.

استانبول واسلو و استکهلم شاهد کاهش قیمت کرایه اتاق ها در 12 ماه گذشته بوده‌اند درحالی که نرخ کرایه اتاق ها حدود 12 درصد هم کاهش داشته است.

انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 852

به "گرانترین و ارزانترین شهرهای اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرانترین و ارزانترین شهرهای اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید