طاق پیرزوی در شهر پاریس

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، یکی از بهترین جاذبه‌های شهر پاریس طاق پیروزی می‌باشد چرا که این طاق بزرگ با ارتفاع حدود 49 متری و عرض 44 متری در انتهای خیابان مشهور شانزلیزه و در میدان شارل دوگول قرار گرفته است. این طاق در سال 1806 به دستور ناپلئون ساخته شد و به نمادی برای یادآوری جنگهای او مبدل گردید.

طاق پیرزوی در شهر پاریس

بعد از مرگ ناپلئون پیکر او را در زیر این بنا دفن کردند. بعد از او مراسم‌های ترحیم افراد مشهور و بزرگ در این مکان برگزار شد، برای مثال با مرگ ویکتور هوگو پیکر او را نیز به این آرامگاه آوردند. طاق پیروزی برای دو قرن می‌باشد که شاهد حوادث تلخ و روزهای شاد فرانسه به شمار می‌رود، ارتش فرانسه به افتخار اینکه توانست نازی‌ها را از کشور خود بیرون کنند روبروی این کاخ رژه رفت.

با رفتن به سوی این طاق در زیر آن آرامگاهی را مشاهده خواهید کرد که متعلق به یکی از سربازان گمنام جنگ جهانی اول می‌باشد، در قسمت شرقی و پایین طاق نیز یک آتش همیشگی روشن می‌باشد تا یاد سربازان گمنام جنگ های فرانسه را زنده نگه داشته است. هر روز حوالی بعد از ظهر این آتش در آئیین خاصی با گاز طبیعی جان تازه‌ای می گیرد. معماری طاق پیروزی شما را به یاد طاق های دوران رم باستانی می اندازد، گرچه باید بگوئیم نسبت به آن طاق‌ها بسیار بزرگتر به شمار می‌رود. در دیوارهای داخلی طاق نیز نام فرمانده های جنگ های فرانسه را دیده می شود. نقش ها و تصاویری که در طاق بنا شده اند راوی استقامت فرانسوی هاست، روی بنا نقش افرادی را می بینید که با دست های خالی در حال نبرد با جنگجویان مسلح آلمانی هستند.

با اینکه طاق پیروزی در یک موقعیت ممتاز مکانی قرار دارد و علاوه بر آن دارای معماری تماشایی و عظمت باشکوهی می‌باشد اما بعد معنوی و با ارزش آن می‌باشد که بسیاری از گردشگران را جذب می‌کند. افراد زیادی در جنگ‌های فرانسه به قتل رسیدند چرا که تاریخ فرانسه شاهد جنگ‌های بسیاری در طول قرن‌ها می‌باشد.

برای تماشای طاق پیروزی در تور فرانسه ارزان توصیه می‌کنیم میدان شارل دوگول را انتخاب نکنید، چرا که یکی از شلوغ‌ترین میدان های پاریس همین میدان به شمار می‌رود، دیگر خودتان تصور کنید میدانی که دوازده خیابان به آن می‌رسد چقدر می‌تواند شلوغ باشد، راه میان بر برای رسیدن به طاق استفاده از پاساژی در زیر زمین می‌باشد که به آن ختم می شود.

انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 857

به "طاق پیرزوی در شهر پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طاق پیرزوی در شهر پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید