طراحی و ساخت 70 دستگاه تولید ماسک سه لایه با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و صنعتی اصفهان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی علاوه بر تولید روزانه 300 هزار ماسک، ساخت 70 دستگاه تولید ماسک سه لایه را نیز تا انتها سال به انتها خواهد رساند.

طراحی و ساخت 70 دستگاه تولید ماسک سه لایه با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، فرید نجات بخش آزادانی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولید کننده دستگاه ­های پزشکی و رادیولوژی، برانکارد و انواع تخت های بیمارستانی در مورد چگونگی ورود این شرکت به ساخت دستگاه اتوماتیک تولید ماسک سه لایه گفت: در شرایطی که بیماری کووید 19 در کشور در حال شیوع بود برای کنترل شیوع آن به سمت طراحی و ساخت دستگاه اتوماتیک تولید ماسک سه لایه حرکت کردیم. فرایند طراحی و ساخت دستگاه طی 12 روز عملیاتی شده و از 22 اسفند ماه تولید اولین ماسک های شرکت آغاز شد. از آن زمان تا به امروز تغییراتی نیز در دستگاه اعمال شده است و به نوعی کیفیت آن ارتقاء یافته و آپشن های مختلفی نیز به آن اضافه شده است.

نجات بخش در مورد میزان تولید ماسک در این شرکت نیز گفت: میزان تولید روزانه ما 300 هزار ماسک سه لایه است که طبق سهمیه مشخص شده از سوی وزارت بهداشت برای شرکت های تولیدکننده ماسک، روزانه موظف به تحویل 200 هزار ماسک به 14 دانشگاه علوم پزشکی کشور هستیم و باقی آن نیز به هیات امنای ارزی تحویل می شود.

وی با بیان اینکه تکنولوژی ساخت دستگاه تولید ماسک در اختیار کشورهای اروپایی و چین قرار گرفته است و خرید این تکنولوژی برای کشور ما غیر ممکن بود، شرح داد: با نصب و راه اندازی این دستگاه در هر ثانیه دو ماسک در کشور تولید می شود. بر این اساس علاوه بر تولید ماسک سه لایه، ما تا خاتمه سال، 70 دستگاه تولید ماسک سه لایه نیز تولید خواهیم کرد و تا به امروز از این تعداد 10 دستگاه به متقاضیان راه اندازی خط تولید اتوماتیک ماسک سه لایه تحویل شده است.

نجات بخش در مورد تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: از طریق صندوق پژوهش و فناوری اصفهان مبلغ دو میلیارد تومان از تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری دریافت کردیم که به عنوان سرمایه در گردش شرکت بخشی از امورات ما را برطرف کرد و مفید بود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد چشم انداز آینده این شرکت نیز گفت: قصد داریم با دانش و تخصص بومی از رنج بیماری بکاهیم؛ بر این اساس تا زمانی که نیاز باشد ماسک و دستگاه تولیدکننده ماسک خواهیم ساخت؛ اما بعد از گذر از این دوران، به حوزه کاری خود یعنی ساخت تجهیزات پزشکی و رادیولوژی، برانکارد و تخت های بیمارستانی بر می گردیم. هدف ما از ابتدا برداشتن گام های مهم در جهت رشد اقتصاد دانش بنیان بود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1135

به "طراحی و ساخت 70 دستگاه تولید ماسک سه لایه با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و ساخت 70 دستگاه تولید ماسک سه لایه با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید