غیبت تیم بسکتبال زیر 17 سال ایران در جام جهانی بلغارستان

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران، 16 تیم شرکت کننده در مسابقات جام جهانی 2020 پسران از سوی فدراسیون جهانی معرفی شده و گروه بندی آنها نیز اعلام شد.

غیبت تیم بسکتبال زیر 17 سال ایران در جام جهانی بلغارستان

با ما سفر کنید و با تور ارزان بلغارستان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

بر اساس اعلام فیبا تیم های استرالیا، چین و کره جنوبی سه تیم منطقه آسیا و اقیانوسیه هستند که حضورشان در این رقابت ها قطعی است. چهارمین نماینده این منطقه هم از میان دو تیم ژاپن و نیوزلند و با برگزاری یک رقابت انتخابی میان آنها معین خواهد شد.

انتخاب نمایندگان منطقه آسیا و اقیانوسیه برای حضور در جام دنیای 2020 بر اساس رنکینگ فیبا آسیا که پنجشنبه گذشته به روز رسانی شد، اجرا شده است. این در حالی است که قرار بود این چهار تیم با برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی دنیا در لبنان تعیین شوند.

قرار بود مسابقات زیر 16 سال آسیا 5 تا 12 آوریل (17 تا 24 فروردین ماه) با حضور 16 تیم در بیروت برگزار گردد تا چهار تیم برتر این رقابت ها برای حضور در جام دنیای 2020 تعیین شوند. ایران نیز از جمله تیم های شرکت کننده در این رقابت ها بود.

فدراسیون دنیای بسکتبال اما هفته گذشته در ایمیلی به فدراسیون های تمام تیم های شرکت کننده از جمله ایران، برگزاری این رقابت ها را به خاطر شیوع ویروس کرونا منتفی بیان کرد.

بر این اساس چهار تیم برتر منطقه آسیا و اقیانوسیه برای حضور در جام دنیای بر اساس رده بندی برترین تیم های آسیایی انتخاب شده اند. در این رنکینگ ایران پایین تر از استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و نیوزلند در صندلی پنجم ایستاده است. (ژاپن و نیوزلند به طور مشترک در صندلی چهارم ایستاده اند و به همین دلیل برگزاری رقابت انتخابی میان این دو تیم، نماینده چهارم را تعیین می نماید)

به گزارش خبرنگاران، مسابقات لغو شده بسکتبال زیر 16 سال آسیا در بیروت لبنان همان رویدادی به حساب می آید که پیش از این میزبانی آن به ایران داده شده بود اما مخالفت والدین بعضی از تیم ها برای سفر به ایران، باعث لغو این میزبانی و سپردن آن به لبنان شد.

جام دنیای 2020 بلغارستان 14 تا 22 تیرماه در صوفیه بلغارستان برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 937

به "غیبت تیم بسکتبال زیر 17 سال ایران در جام جهانی بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غیبت تیم بسکتبال زیر 17 سال ایران در جام جهانی بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید