قدرتنمایی کشتی ایران در رده های پایه دنیا، کشتی آزاد جوانان تنها پاشنه آشیل

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، در جایی که با برنامه ریزی خوب فدراسیون کشتی شاهد قهرمانی های پی در پی آزاد و فرنگی کاران رده های پایه ایران در آسیا و دنیا هستیم، تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران با یک طلا، یک نقره و یک برنز همانند سال گذشته با کسب عنوان سومی به کار خود در رقابت های دنیای اسلواکی سرانجام داد تا تنها پاشنه آشیل کشتی ایران در رده های پایه به حساب آید.

قدرتنمایی کشتی ایران در رده های پایه دنیا، کشتی آزاد جوانان تنها پاشنه آشیل

به گزارش خبرنگاران، رقابت های کشتی آزاد جوانان دنیا 2018 در شهر ترناوا کشور اسلواکی به سرانجام رسید و تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران با یک طلا، یک نقره و یک برنز و ناکامی 7 آزادکار دیگر در رسیدن به مدال به کار خود در این رقابت ها سرانجام داد.

هر چند ایران با کسب این 3 مدال بر سکوی سوم تیمی نهاده شد اما کسب تنها یک مدال طلا در 10 وزن قطعا شایسته کشتی ایران به عنوان یکی از 3 قدرت برتر دنیا نیست و نگرانی ها از نمایش دور از انتظار جوانان و آینده کشتی ایران وقتی بیشتر می گردد که روسیه با 5 طلا، یک نقره و یک برنز مقتدرانه بر سکوی نخست دنیا و بالاتر از آمریکا و ایران نهاده شد.

روس ها با 182امتیاز بالاتر از آمریکا با 109 و ایران با 98 امتیاز عنوان قهرمانی دنیا را از آن خود کردند و زنگ خطر را برای کشتی ایران به صدا در آوردند.

در جاییکه چند روز قبل تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با نمایشی خوب و در رقابت تنگاتنگ با روسیه بر سکوی نخست دنیا ایستاد، به نظر می رسد باید چاره اندیشی در خصوص نتایج آزادکاران صورت گیرد در غیر اینصورت صندلی کشتی ایران در دنیا و المپیک و در جاییکه همین جوانان باید برای کشور افتخارآفرینی نمایند بیش از پیش به خطر می افتد.

کشتی آزاد ایران در دوره قبل این رقابت ها که در تامپره فنلاند برگزار گردید، بدون مدال طلا و با یک نقره و 3 برنز پایین تر از آمریکا و روسیه در رده سوم نهاده شد.

تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران نیز تیرماه امسال در کرواسی مقتدرانه و پس از 22 سال بر سکوی نخست دنیا نهاده شد و توجه بیشتر به وضعیت کشتی آزاد در رده جوانان می تواند بیش از پیش ایران را به صندلی شایسته خود در کشتی دنیا نزدیک کند.

فدراسیون کشتی طی سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی در رده های پایه کشتی آزاد و فرنگی داشته که نتیجه آن کسب پی در پی عناوین قهرمانی آسیا و دنیا در رده های پایه بوده اما در این میان کشتی آزاد در رده جوانان نتوانسته آنطور که باید انتظارات را برآورده کند.

در سرانجام عملکرد تیم های پایه کشتی ایران در سال 2018 را مشاهده می کنید:

اردیبهشت 97: تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان قهرمان آسیا شد

رقابت های کشتی فرنگی نوجوانان قهرمانی آسیا روزهای 20 و 21 اردیبهشت ماه در شهر تاشکند ازبکستان برگزار گردید و در سرانجام تیم ایران با 4 مدال طلای امیررضا ده بزرگی در وزن 45 کیلوگرم، سجاد عباس پور در وزن 48 کیلوگرم، محمد ناقوسی در وزن 80 کیلوگرم و محمد نصرتی در وزن 92 کیلوگرم، یک مدال نقره شاهین بداغی در وزن 60 کیلوگرم ، 2 مدال برنز امیرحسین خوانساری و محمدرضا عبدیان در اوزان 55 و 110 کیلوگرم، سه عنوان پنجمی ایمان محمدیان در وزن 51، حسین قاسمی در وزن 65 کیلوگرم و مسعود کاوسی در وزن 71 کیلوگرم و کسب 180 امتیاز به عنوان قهرمانی رسید. تیم های قزاقستان، ازبکستان، هند و ژاپن نیز به ترتیب با 138، 135، 119 و 109 امتیاز در صندلی های دوم تا پنجم نهاده شدند. فرنگی کاران نوجوان ایران هر دو سهمیه حضور در المپیک آرژانتین که مهر ماه برگزار می گردد را کسب کردند.

23 اردیبهشت 97: آزادکاران نوجوان ایران با 6 طلا و 2 برنز بر بام آسیا

رحمان عموزاد (45 کیلوگرم)، محمد کریمی (65 کیلوگرم)، محمد نخودی (71 کیلوگرم)، محمدرضا قیاسی (80 کیلوگرم)، علیرضا عبدالهی (92 کیلوگرم) و امیرحسین زارع (110 کیلوگرم) شش طلایی ایران در این رقابتها بودند و سید عرفان جعفریان (51 کیلوگرم) و سجاد گودرزی (55 کیلوگرم) صاحب مدال برنز شدند. همچنین تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران موفق شد هر دو سهمیه المپیک آرژانتین را بدست آورد.

13 تیر 97:طلسم 22 ساله شکست/ کشتی آزاد نوجوانان ایران بالاتر از آمریکا و روسیه قهرمان دنیا شد

رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی دنیا روزهای 11 تا 13 تیرماه در شهر زاگرب کرواسی برگزار گردید و در سرانجام تیم ایران با 3 مدال طلای رحمان عموزاد خلیلی، علیرضا عبداللهی و امیرحسین زارع در اوزان 45، 92 و 110 کیلوگرم، یک مدال نقره محمدرضا قیاسی در وزن 80 کیلوگرم و 3 مدال برنز سید عرفان جعفریان، علی اکبر فضلی و محمد کریمی در اوزان 51، 60 و 65 کیلوگرم و با کسب 152 امتیاز مقتدرانه بر بام دنیا ایستاد تا طلسم 22 ساله قهرمانی نوجوانان آزادکار ایران با نمایشی خارق العاده شکسته گردد. پس از ایران تیم های آمریکا و روسیه به ترتیب با کسب 132 و 116 امتیاز دوم و سوم شدند.

نمایش شاگردان غلامرضا محمدی تمجید بسکمک از مربیان و کارشناسان کشتی دنیا در این رقابت ها را به دنبال داشت.

17 تیر 97 : قهرمانی کشتی فرنگی نوجوانان در رقابت های دنیای کرواسی

پس از قهرمانی غرورانگیز آزادکاران نوجوان ایران در رقابت های دنیای کرواسی، اینبار نوبت به فرنگی کاران ایران رسید که با راهنمایی فرشاد علیزاده و با 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز بر سکوی نخست دنیا بایستند تا نوجوانان کشتی آزاد و فرنگی ایران با برنامه ریزی و حمایت های ویژه فدراسیون کشتی نتایجی تاریخی را برای ورزش ایران رقم بزنند.

امیرحسین خوانساری در وزن 55 کیلوگرم و محمدنصرتی در وزن 92 کیلوگرم 2 طلایی ایران در این رقابت ها بودند. سجاد عباسپور در 48 کیلوگرم و شاهین بداغی در وزن 60 کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و حسین قاسمی در 65 و محمد ناقوسی در 80 کیلوگرم نیز مدال برنز دنیا را از آن خود کردند.

ایران مقتدرانه و با 130 امتیاز قهرمان شد و تیم های روسیه و ترکیه نیز با 106 و 91 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

موفقیت چشمگیر نوجوانان کشتی ایران در این رقابت ها باعث شد مسئولان فدراسیون کشتی کرواسی به عنوان میزبان این رقابت ها از ایران بخواهند با برگزاری اردوهای مشترک در این کشور و با قبول هزینه های آن از سوی کرواسی، باعث رشد و توسعه کشتی این کشور شوند.

27 تیر 97: قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در آسیا

رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی آسیا روزهای 26 و 27 تیرماه در دهلی نو پایتخت هند برگزار گردید و در سرانجام تیم ایران توسط پویا ناصر پور، بهرام معروف خانی، امین کاویانی نژاد، حسین فروزنده، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده به ترتیب در اوزان 55، 63، 72، 82، 87 و 130 کیلوگرم صاحب 6 مدال طلا شد. همچنین علیرضا نجاتی، شایان عفیفی و وحید دادخواه در اوزان 60، 77 و 97 کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و سجاد ایمان طلب در وزن 67 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران با کسب 225 امتیاز و با اقتدار بر بام آسیا ایستادند.

سرمربیگری تیم اعزامی ایران به این رقابت ها بر عهده حمید باوفا بود.

31 تیر 97: افتخارآفرینی آزادکاران جوان ایران با قهرمانی در قاره کهن

رقابت های کشتی آزاد جوانان آسیا روزهای 30 و 31 تیرماه در سالن ایندرا گاندی شهر دهلی نو هند برگزار گردید و در سرانجام تیم ایران با 5 مدال طلای امیرحسین کاووسی، سجاد غلامی، عباس فروتن، سجاد عزیزی و امیر کمک در اوزان 70، 79، 92، 97 و 125 کیلوگرم و 4 مدال برنز رضا علیجان زاده، امیرحسین مقصودی، علی سوادکوهی و سجاد عزیزی در اوزان 57، 65، 74 و 86 کیلوگرم و کسب 189 امتیاز بعنوان قهرمانی رسید. پس از تیم ایران تیم های هند و ازبکستان به ترتیب با 173 و 128 امتیاز دوم و سوم شدند. راهنمایی آزادکاران جوان ایران بر عهده تقی اکبرنژاد بود.

28 شهریور 97: دومین قهرمانی پیاپی کشتی فرنگی جوانان ایران در دنیا

تیم ایران با کسب چهار مدال طلای پویا ناصرپور، امین کاویانی نژاد، محمد هادی ساروی و امین میرزازاده در اوزان 55، 72، 87 و 130 کیلوگرم و دو مدال برنز علیرضا نجاتی و یوسف حسینوند در اوزان 60 و 67 کیلوگرم با کسب 136 امتیاز به عنوان قهرمانی رسید و از عنوان قهرمانی خود در سال گذشته نیز دفاع کرد. پس از تیم ایران تیم روسیه با 131 امتیاز دوم شد و ارمنستان با 83 امتیاز به عنوان سوم رسید.

1 مهر 97: تکرار سومی تیم ملی آزاد جوانان در دنیا/ قدرتنمایی روس ها

تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران اینبار نیز با راهنمایی تقی اکبرنژاد و با مدیریت فنی امیر توکلیان با کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز به مقام سوم رقابت های کشتی آزاد جوانان قهرمانی دنیا در اسلواکی رسید. تک مدال طلای ایران توسط عباس فروتن در وزن 92 کیلوگرم بدست آمد، امیرحسین مقصودی در 65 کیلوگرم نقره گرفت و سید ابوالفضا هاشمی در وزن 86 کیلوگرم برنز گرفت.

روسیه با 5 طلا،یک نقره و یک برنز قاطعانه بر سکوی نخست دنیا تکیه زد و آمریکا نیز دوم شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 87

به "قدرتنمایی کشتی ایران در رده های پایه دنیا، کشتی آزاد جوانان تنها پاشنه آشیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدرتنمایی کشتی ایران در رده های پایه دنیا، کشتی آزاد جوانان تنها پاشنه آشیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید