قلعه بدلبوی ارومیه مرمت شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: قلعه بدلبوی که یکی از قلاع تاریخی ارومیه است هم اکنون در دست مرمت است.

قلعه بدلبوی ارومیه مرمت شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: یکی از پروژه های مرمتی این اداره کل در شروع سال 98 قلعه بدلبوی ارومیه واقع در روستایی به همین نام است که کار مرمت آن از حدود یک ماه پیش شروع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در خصوص جزئیات این پروژه گفت: طی بازدیدی که حدود یک سال پیش از این بنای تاریخی بعمل آمد و با توجه به اهمیت این بنا و همچنین زیباییهای خاص معماری که در آن مشهود بود ، این اداره کل تمایل خود را برای مرمت و بازسازی آن به اطلاع مالک حقیقی بنا رساند.

او ادامه داد: با پیگیری های بعمل آمده و حسب ضرورتهای موجود ، مرمت قسمت های اصلی و خارجی بنا که بیشتر در معرض آسیب قرار گرفته از سوی این اداره کل در اولویت قرار گرفت و پس از تهیه طرح کارشناسی، کارگاه مرمتی آن از حدود یک ماه پیش شروع شد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی اضافه کرد: در مجموع حدود یک میلیارد ریال برای مرمت این قلعه اختصاص یافته است که برای خرید مصالح، اجرای عملیات حفاظتی در نمای اصلی بنا، سامان دهی و مرمت بخشی از دیوار آجری محوطه و حفاظت اضطراری برج قلعه هزینه می شود.

این بنا در دوره قاجاریه ساخته شده و در روستای بدلبو در 15 کیلومتری ارومیه در جاده سرو واقع شده و یکی از روستاهای قدیمی بوده و در زمان جنگ این قلعه پذیرای مردم روستا در دورن خود بوده که حتی هفته ها را با پناه دادن مردم می توانست از هجوم دشمنان محفوظ بدارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 241

به "قلعه بدلبوی ارومیه مرمت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه بدلبوی ارومیه مرمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید