قیمت هر کیلو مرغ 18 هزار و 600 تومان شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از افزایش نرخ مرغ در بازار اطلاع داد و گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده 12 هزار و 700 تومان و مرغ گرم 18 هزار و 600 تومان است.

قیمت هر کیلو مرغ 18 هزار و 600 تومان شد

بزرگ حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران، از افزایش 300 تومانی قیمت مرغ در بازار اطلاع داد و گفت: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده 12 هزار و 700 تا 12 هزار و 800 تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 18 هزار و 600 تومان است.

وی آینده بازار مرغ را تابع شرایط بیماری کرونا دانست و اضافه نمود: فرایند کاهش بیماری بر میزان مصرف مرغ تاثیر مثبتی دارد. بحث سخت گیری برای بعضی مشاغل به دلیل کنترل بیماری علت اصلی افت قیمت مرغ در بازار محسوب می گردد.

حجت با انتقاد از گران فروشی مرغ در بعضی خرده فروشی ها بیان نمود: با توجه به عرضه مرغ با نرخ 20 هزار تومان در بازار، مسئولان ذی ربط باید بر فاکتور های خرید نظارت نمایند تا اجحافی در حق مصرف نمایندگان صورت نگیرد.

این مقام مسئول بیان نمود: با وجود افزایش هزینه های فراوری و تامین بخش عمده نهاده مورد احتیاج از بازار آزاد، امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب در بازار وجود ندارد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با انتقاد از تاخیر در توزیع نهاده های دامی بیان نمود: بیشتر شرکت های فروشنده نهاده های دامی به جز پشتیبانی امور دام در ارسال بار عملکرد مناسبی ندارند که تمامی این عوامل منجر به افزایش هزینه های فراوری می گردد.

کمبود ذرت و کنجاله سویا با نرخ مصوب در بازار

حجت با اشاره به اختلاف 3 برابری قیمت کنجاله سویا نسبت به نرخ مصوب بیان نمود: با توجه به تامین 30 تا 40 درصد احتیاج مرغداران با نرخ مصوب، حداقل 3 هزار تومان بر هزینه تمام شده فراوری اضافه نموده می گردد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قیمت نهاده ها همچنان 2 نرخی است، اظهار کرد: کنجاله سویا با نرخ 7 هزار تومان و ذرت 2 هزار و 600 تا 2 هزار و 700 تومان در بازار سیاه به وفور موجود است، درحالیکه نهاده به میزان کافی با نرخ مصوب نیست.

وی متوسط نرخ هر قطعه جوجه یکروزه را بالای 3 هزار تومان خاطرنشان کرد و گفت: با توجه به نوسان شدید هزینه های فراوری، نرخ مصوب به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در سرانجام با تاکید بر اصلاح قیمت مرغ توضیح داد: اگر قیمت مصوب بر مبنای کارشناسی اعلام گردد، فراورینمایندگان با افتخار می پذیرند چرا که فراورینمایندگان به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت نیستند.

منبع: فرارو
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1253

به "قیمت هر کیلو مرغ 18 هزار و 600 تومان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت هر کیلو مرغ 18 هزار و 600 تومان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید