مالزی در تهران دفتر نمایندگی صادرات پالم راه اندازی کرد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگاران، مصطفی محمد، وزیر صنعت و تجارت بین الملل مالزی در آیین امضای سند کمیسیون همکاری های مشترک ایران و مالزی که با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات کشورمان در تهران برگزار گردید، از توافق برای تشکیل 6 گروه کاری میان دو کشور اطلاع داد و گفت : گروه های تجارت و صنعت، بانکی و اقتصادی، انرژی و محیط زیست، ارتباطات و فناوری اطلاعات، حمل و نقل، توریسم و بهداشت، برای نهایی کردن سند کمیسیون مشترک میان دو کشور تشکیل می گردد.

مالزی در تهران دفتر نمایندگی صادرات پالم راه اندازی کرد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

وی با اشاره به اهمیت روابط دو کشور و سفر سال گذشته رییس جمهور ایران به مالزی، گفت: در سفر دکتر روحانی به مالزی 3 زمینه اصلی تبادل هیات ها و مقامات عالی رتبه، همکاری بانک های مرکزی دو کشور و افزایش 2 برابری حجم تبادلات تجاری مورد توافق طرفین نهاده شد.

وی با اشاره به پتانسیل عظیم بازار ایران و عضویت مالزی در جمع کشورهای آسه آن، تاکید نمود : در سال 2011 حجم مبادلات ایران و مالزی 1.6 میلیارد دلار بوده است و می توان حجم مبادلات 700 میلیون دلاری در حال حاضر را، به همان حجم مبادلات سال 2011، رساند.

مصطفی محمد به مذاکرات اجرا شده برای یادداشت تفاهم تجارت ترجیحی میان ایران و مالزی اشاره نمود و اضافه نمود: مذاکرات برای امضای موافقت نامه تجارت ترجیحی شروع شده است.

وزیر صنعت و تجارت بین الملل مالزی، صنعت نفت را یکی دیگر از زمینه های همکاری میان ایران و مالزی اعلام کرد و اضافه نمود : شرکت های پتروناس و البخاری برای فعالیت در میدان های نفتی ایران مورد حمایت قرار دارند و در یکی از مناقصه ها شرکت مالزیایی پیشنهاد خود را برای حضور در میدان نفتی ارایه می نماید.

وی به حضور 5 هزار دانشجو و 15 هزار توریست به صورت سالانه در مالزی اشاره نمود و گفت : توافقاتی برای برطرف مسائل فعالیت شرکت هواپیمایی ایر آسیا اجرا شده است.

مصطفی محمد در زمینه صادرات روغن نخل(پالم) نیز توضیح داد: امیدواریم افزایش صادرات روغن نخل را به ایران داشته باشیم که دفتر نمایندگی در تهران به همین منظور راه اندازی شده است.

وی به شناساندن بیشتر محصولات ایرانی در بازار مالزی اشاره نمود و تاکید داشت : ضروری است؛ ایران برنامه ای برای شناساندن بیشتر محصولات ایرانی، در مالزی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 403

به "مالزی در تهران دفتر نمایندگی صادرات پالم راه اندازی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی در تهران دفتر نمایندگی صادرات پالم راه اندازی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید