بازسازی موزه هنرهای معاصر به مرحله آخر رسید

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، بازسازی موزه هنرهای معاصر به مرحله آخر رسید.

بازسازی موزه هنرهای معاصر به مرحله آخر رسید

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

نهم اردیبهشت سال 97 اعلام شد که موزه هنرهای معاصر تهران احتیاج به بازسازی دارد و بدلیل تعمیرات گسترده تا آخر تابستان همان سال تعطیل است که البته وعده بازسازی شش ماهه این موزه به بیش از دو سال افزایش یافت. موضوعی که علت آن از سوی مسئولان پروژه اهمیت این پروژه و تمرکز بر انجام کار با کیفیت عنوان شده است.

هادی مظفری، مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی در جریان بازدید خبرنگاران از فرآیند باسازی موزه و تکمیل فضای گنجینه درباره علل طولانی شدن فرآیند بازسازی و بازسازی با بیان اینکه هم اکنون در مرحله پیشرفت 91 درصدی هستیم، اظهار کرد: آخرین وعده تکمیل پروژه تا خاتمه تابستان بود که کوشش شبانه روزی همکاران باعث شد تا به این مهم نزدیک شویم. حدود دو سال پیش کار بازسازی موزه شروع شد که به مرور جزئیات و اهمیت پروژه بیشتر معین شد. طولانی شدن این فرآیند بدلیل خلف وعده نبود، بلکه بدلیل اهمیت کار و انجام کار کیفی بود.

او شرح داد که فرآیند بازسازی و بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران در 12 جبهه اصلی و در دو فاز شروع شد که در فاز دوم پیشرفت 98 درصدی و در مجموع پیشرفت 91 درصدی حاصل شده است.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی انتقال آثار گنجینه و انجام تستهای لازم را از جمله مراحل خاتمهی پروژه بازسازی موزه عنوان و اظهار کرد: سخت ترین بخش این پروژه بازسازی گنجینه بود که تازگی به خاتمه رسید. هر سه بخش گنجینه بازسازی شده و علاوه بر آن فضای امنیتی این بخش نیز ارتقا پیدا نموده است. همچنین تعداد ریل های بخش اول گنجینه از 86 به 106 ریل افزایش پیدا کرد.

او همچنین حفظ اصالت موزه را از مهمترین اولویت های فرآیند بازسازی برشمرد و یادآور شد: شاید در ظاهر به نظر برسد که کاری انجام نشده، اما در زیرساختها کارهای بسیار مهمی صورت گرفته که در ماه های آینده فیلم های آن منتشر می گردد. در واقع یکی از مهمترین اهداف ما این بود که اگر کسی قبلا موزه را دیده و بعد از بازسازی، دوباره از موزه بازدید می نماید، احساس نکند که کلا موزه تغییر پیدا نموده است.

در ادامه صحبت های مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی، مجید حبیبی نژاد، مدیر کنترل پروژه نیز در سخنانی از اقدامات صورت گرفته در پروژه بازسازی و بازسازی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران سخن گفت. او اظهار داشت که گنجینه موزه به سه بخش اصلی، آثار کاغذی و مجسمه تقسیم می گردد که در بخش اصلی که تابلوها در آن نگهداری می شدند، ظرفیت برای ورود آثار جدید و تعداد قفسه های ریلی افزایش پیدا کرد. هم اکنون 106 قفسه ریلی وجود دارد که 13 قفسه ریلی متحرک دارد و باقی قفسه ها ثابت هستند.

حبیبی نژاد بهسازی کف، نورپردازی و هوادهی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در جریان بازسازی موزه مطرح نمود و گفت: برای ما بسیار مهم بود که اصالت موزه حفظ گردد و به همین دلیل کاملا موزه را به اصالت اولیه خودش بازگردانده ایم. ریلهای قبلی کاملا فرسوده شده بود که الان تمامی آنها جایگزین شده است. ریلهایی نیز برای آثار عظیم در نظر گرفته شده که قبلا نمونه های آن را در گنجینه نداشتیم. در این میان این نکته را نیز باید در نطر داشت که کلیه ریلها و ماشینری این پروژه توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته و تمام قطعات در کشور خودمان ساخته شده است.

او همچنین اعلام نمود که گنجینه موزه هنرهای معاصر به حفاظت آتش نشانی مجهز شده و 15 تشخیص دهنده آتش در محیط گنجینه استفاده شده است. همچنین برای هر سه بخش گنجینه درهای ضد سرقت نصب شده است تا میزان امنیت موزه و آثار گنجینه افزایش پیدا کند.

حبیبی نژاد درباره گنجینه آثار مجسمه نیز شرح داد: با توجه به وجود مجسمه های خاص در گنجینه، بخش مجزایی برای آنها در نظر گرفته شد که این بخش نیز به تمام امکانات همانند سیستم هوادهی مجهز شده است. برای مجسمه ها پایه در نظر گرفته شده که همه آنها روی پایه در قفسه ها قرار بگیرند.

منبع: همگردی
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1230

به "بازسازی موزه هنرهای معاصر به مرحله آخر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی موزه هنرهای معاصر به مرحله آخر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید