تور قطر: معرفی پروازهای بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، آشنایی با پروازهای بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی قطر ایرویز | Business class Qatar Airways

امروز می خواهیم تا پروازهای کلاس تجاری و یا همان بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز (Business class Qatar Airways) را به همراه شما مرود آنالیز قرار دهیم. همانطور که قبلا هم گفته بودیم این شرکت قطری یکی از 3 شرکت هواپیمایی برتر در سطح دنیا است که پروازهای بیزینس کلاس را برگزار می کند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا هم مختصری از تاریخچه و فعالیت های شرکت هواپیمایی قطر ایرویز بدانیم و هم پروازهای بیزینس کلاس قطر ایرویز این شرکت را آنالیز نماییم.

تور قطر: معرفی پروازهای بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

مختصری از تاریخچه شرکت هواپیمای قطر ایرویز

در ابتدا باید بگوییم که شرکت هواپیمایی قطر ایرلاین یکی از معروف ترین ایرلاین هایی است که در سطح جهان فعال است و به ایران هم پرواز دارد. این ایرلاین قطری از اعتبار بسیار بالایی در سطح خاورمیانه و جهان برخوردار است. این شرکت هواپیمایی در سال 1993 به عنوان یک شرکت در صنعت هواپیمایی نیمه دولتی کار خود را آغاز کرد.

اولین پروازی که شرکت هواپیمایی قطر انجام داد دقیقا 1 سال بعد از افتتاح آن یعنی در سال 1994 بود. پر واضح است که در آن موقع این شرکت هواپیمایی تا به این میزان گسترده نبوده است و تنها به چند مقصد انگشت شمار که همگی هم در قاره آسیا بودند همانند: دبی، بانکوک، شارجه و توکیو پرواز داشت.

این شرکت در سال 2012 به عنوان بهترین ایرلاین جهان شناخته شد. شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در واقع شرکت هواپیمایی ملی کشور قطر است و دفتر مرکزی آن در دوحه، مرکز قطر قرار گرفته است. این شرکت به صورت کامل تحت مالکیت دولت قطر است.

این شرکت هواپیمای معروف به بیش از 140 مقصد متفاوت در سراسر جهان و 6 قاره اش پرواز دارد. علاوه بر پروازهای محدود، این هواپیمایی کار خود را با تعداد محدودی هواپیما یعنی دو ففرایند هواپیمای ایرباس S310 آغاز کرد.

البته این شرکت هواپیمایی توانست تا 1 سال بعد از آغاز فعالیتش یعنی در سال 1994 میلادی، 2 ففرایند هواپیمای بوئینگ نو و یک هواپیمای کار کرده را خریداری نماید. به این ترتیب بود که شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز توانست تا جهتهای پروازی خود را توسعه دهد.

این شرکت هواپیمایی که در ابتدای آغاز فعالیتش تنها می توانست به 3 یا 4 مقصد محدود درون قاره ای پرواز داشته باشد، در طول این چند سال رشد بسیار زیادی کرد. رشد این شرکت به گونه ای بود که در حال حاضر مقاصد متنوع پروازی این شرکت 6 قاره جهان را در بر می گیرد و پروازهای منظمش در صنعت هواپیمای خواستار بسیاری دارد.

شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز در سال 2004، با منعقد کردن قراردادی بسیار بزرگ با شرکت هواپیما سازی ایرباس تحول بزرگی را در فرایند کاری خود و بعلاوه خدمات و ناوگان خود به وجود آورد. بر طبق مفاد و موضوع این قرارداد، 80 ففرایند هواپیمای تازه را شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز از کمپانی ایرباس خریداری نمود. البته شرکت هواپیمایی قطر تصمیمات جنجالی خود را در این جا متوقف نکرد و تصمیم گرفت تا جهت پیشرفتش را با قدم های بزرگ تری بپیماید.

شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز، گسترده و گسترده تر شد تا جایی که روزی اعلام کرد که نیروهای این شرکت در بخش های مختلف بیش از 17 هزار نفر شده اند. مدیر عامل این شرکت در حال حاضر شخصی به نام اکبر الباکر است که از سال 1996 در این سمت مشغول به کار شده است و این هواپیمایی را به عنوان یکی از بهترین هواپیمایی های جهان به جهان معرفی کرده است.

این شخص، عضو برد اجرایی فرودگاه هیتروی لندن هم هست. یکی از افتخارات بزرگ این شرکت هواپیمایی که باعث بیشتر شدن و عالم گیر شدن نام آن در جهان شد، انجام یکی از طولانی ترین پرواز مستقیم جهان بین دوحه و آکلند در نیوزیلند بود. این پرواز بیشتر از 16 ساعت طول کشید و مسافت 14534 کیلومتری در آن پیموده شد.

از دیگر نکات جالبی که دانستنش درباره شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز لازم به ذکر است این نکته می باشد که این شرکت هواپیمایی برای اولین بار در سال 2009 برای سوخت مصرفی هواپیماهای خود از ترکیب گاز طبیعی و بنزین استفاده کرد.

البته به عقیده خیلی از کارشناسان، استفاده از این ترکیب برای سوخت اصلا ارزان نیست اما به این علت که این کشور غنی از منابع گاز است و از این لحاظ مسئله ای ندارد، شاید برای این کشور مسئله ای نداشته باشد.

بخش های مختلف هواپیمایی قطر ایرویز از چندین بخش کوچک و بزرگ تشکیل شده است که این بخش ها شامل قسمت هایی مثل بخش سالن فرست کلاس فرودگاه بین المللی دوحه، پشتیبانی، محتوای رسانه ای، فروشگاه معاف از مالیات و بخشی به نام بخش تعطیلات و چندین بخش دیگر است. در انتهای معرفی این شرکت باید بگوییم که شرکت هواپیمایی قطر اقدام به برگزاری پروازهای کلاس اوکونومی، بیزنس کلاس و فرست کلاس می کند که ما در ادامه به آنالیز پروازهای بیزینس کلاس این شرکت می پردازیم.

پروازهای بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

در مطالب قبلی از کلاس های پروازی قطر ایر ویز نگاهی اجمالی داشته ایم. البته در مطلبی جداگانه به معرفی و آنالیز پرواز لوکس و مجلل این شرکت در کلاس پروازی فرست کلاس نیز پرداخته ایم و اینک نوبت پرواز بیزینس کلاس این شرکت هواپیمایی است.

به عقیده کارشناسان و مسافرانی که از خدمات این شرکت هواپیمایی استفاده می کنند بعد از کابین فرست کلاس هواپیماهای شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز، راحت ترین کابین قطر ایر ویز بیزینس کلاس نام دارد. کابین بیزینس کلاس این شرکت همانند دیگر شرکت ها مناسب اشخاصی است که سفرهای تجاری و کاری به سفرهایی با بعد مسافت طولانی می فرایند.

شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز در این نوع کلاس یکی از بهترین امکانات را دارا می باشد. این شرکت با دارا بودن تجهیزات مناسب برای سفرهای کاری همانند محیطی آرام، مدرن و مجهز به اینترنت پر سرعت، تلویزیون های شخصی، منوی غذایی مناسب و حتی منوی تفریح دارند. معمولا تمامی این جایگاه ها می توانند تبدیل به جایگاه تخت خواب شو شوند و دارای فضای خصوصی و مناسبی برا مسافران هستند.

اغلب جایگاه های این کلاس پروازی 55 سانتی متر عرض داشته و در هنگامی که تبدیل به تخت می شوند کمی عریض تر می گردند. غذاهای این پرواز از بهترین کترینگ های جهان و به وسیله بهترین آشپزهای جهان طبخ می شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2077

به "تور قطر: معرفی پروازهای بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی قطر ایرویز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر: معرفی پروازهای بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی قطر ایرویز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید