نخست وزیر یونان: یونان در مرکز یک بحران قرار گرفته، دچار مسائل مالی زیادی هستیم

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، نخست وزیر یونان با اشاره به چالش های موجود در این کشور گفت: در حال حاضر یونان در مرکز یک بحران قرار گرفته؛ یونان دچار مسائل و چالش های مالی زیادی است که برای خروج از این چالش های نیازمند شجاعت و شهامت جدی تری هستیم.

نخست وزیر یونان: یونان در مرکز یک بحران قرار گرفته، دچار مسائل مالی زیادی هستیم

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، آلکسیس سیپراس شامگاه شنبه در ملاقات با استاندار اصفهان در محل پاویون فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان گفت: شادمان هستم در بدو ورودم به ایران به اصفهان، پایتخت فرهنگی ایران سفر کردم و تصمیم گرفتم که قبل از سفر به تهران از اصفهان بازدید کنیم.

وی با بیان اینکه بی صبرانه منتظر بازدید از آثار و بناهای تاریخی شهر اصفهان هستم، گفت: در طول تاریخ ایران و یونان پیوندهای عمیق فرهنگی با یکدیگر داشته اند و فرهنگ این 2 کشور در کنار مصر، از فرهنگ های غنی دنیا به شمار می فرایند.

نخست وزیر یونان توضیح داد: اکنون و در شرایط فعلی اقتضا می نماید که پیوندهای میان ایران و یونان مستحکم تر از گذشته گردد.

وی با اشاره به چالش های موجود در کشور یونان اظهار داشت: در حال حاضر یونان در مرکز یک بحران قرار گرفته و هزاران پناهند پشت دروازه های جزایر اژه به سر می برند.

سیپراس اعلام کرد: یونان دچار مسائل و چالش های مالی زیادی است که برای خروج از این چالش های نیازمند شجاعت و شهامت جدی تری هستیم.

ایران و یونان دو کشور تمدن ساز عظیم دنیا محسوب می شوند

استاندار اصفهان نیز در این ملاقات با ابراز خرسندی از حضور نخست وزیر یونان در اصفهان گفت: شادمان هستیم که اصفهان را به عنوان نخستین مقصد سفر خود به ایران انتخاب کردید و امیدوار هستیم که لحظات خوبی را در اصفهان سپری کنید.

رسول زرگرپور گفت: بیش از 80درصد از مقامات بلندپایه دنیا در سفر به ایران از اصفهان بازدید کردند و ما از شما می خواهیم که اصفهان و ایران را وطن خود بدانید.

وی گفت: ایران و یونان دو کشور تمدن ساز عظیم دنیا محسوب می شوند و هر دو کشور دارای سوابق غنی فرهنگی و هنری هستند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ما در خبرها شنیده ایم که شما در یونان با مسائل و چالش هایی روبه رو هستید، اضافه کرد: ما نیز در ایران با تدبیر، مقاومت و دوراندیشی سعی بر مرتفع کردن مسائل داریم و امیدوار هستیم مسائل شما نیز به زودی برطرف گردد.

به گزارش خبرنگاران، نخست وزیر یونان و هیئت همراه در نخستین بازدید خود در شهر اصفهان، از میدان تاریخی نقش دنیا بازدید کردند و قرار است پس از بازدید از اماکن تاریخی این شهر تاریخی، اصفهان را به مقصد تهران ترک نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1077

به "نخست وزیر یونان: یونان در مرکز یک بحران قرار گرفته، دچار مسائل مالی زیادی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر یونان: یونان در مرکز یک بحران قرار گرفته، دچار مسائل مالی زیادی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید