واحدهای طرح جهش مسکن را چه کسانی می سازند؟

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، دولت وعده داده که در چهار سال آینده، چهار میلیون واحد مسکن می سازد. حالا وزیر راه و شهرسازی از ورود بخش های دیگر برای ساخت و ساز خبر داده است.

واحدهای طرح جهش مسکن را چه کسانی می سازند؟

به نقل از ایسنا، ساخت چهار میلیون واحد در قالب طرح جهش مسکن را می توان بزرگترین طرح دولتی در بازار مسکن دانست، طرحی که بعضی از کارشناسان معتقدند توان اجرای آن وجود دارد.

یکی از پتانسیل هایی که برای اجرای طرح جهش مسکن مطرح شده، ورود خارجی ها است. اما وزیر راه و شهرسازی درباره ورود چینی ها به حوزه ساخت مسکن با بیان اینکه ایران در حوزه صنعتی سازی عقب است، شرح داد: تا به امروز رایزنی و توافقی با کسی انجام نشده است اما بخش خصوصی می تواند تکنولوژی ساخت را وارد کشور کند.

رستم قاسمی بعلاوه معتقد است که کمبود مواد و مصالح ساختی در کشور نداریم. او می گوید: در پی وارد کردن مواد، مصالح، کارگر و مهندس به کشور نیستیم، اما باید از ظرفیت ساخت چهار میلیون مسکن استفاده کنیم و توسعه فناوری در صنعت ساختمان در ایران را ارتقاء بدهیم.

قاسمی با تاکید بر اینکه از جذب سرمایه گذاری های خارجی به کشور استقبال می کنیم، اضافه نمود: در پی جذب سرمایه گذاران خارجی و ایرانی هستیم که در حال تصویب احکام بسیار خوبی در بودجه 1400 هستیم؛ امروز به این نتیجه رسیده ایم که باید حمایت کنیم از کسانی که سرمایه وارد کشور می نمایند.

آمادگی مشارکت در ساخت با انبوه سازان

وزیر راه و شهرسازی بعلاوه از اعلام آمادگی برای مشارکت با انبوه سازان اطلاع داد و درباره بحث پروانه کار نیز اظهار کرد: بر اساس قانون جهش فراوری مسکن، استانداران رئیس شورای مسکن استان هستند و موظفند که مسئله پروانه کار را رفع نمایند.

او در جلسه با انبوه سازان به آنها گفت که زمین ساخت این واحدها را تامین می نماید و انبوه سازان نگران مسئله تأمین زمین نباشند زیرا زمین را تأمین می کنیم.

قاسمی درباره بحث قیمت گذاری واحدها نیز شرح داد: در کارگروه مشترکی شیوه نامه قیمتی تهیه کنیم که هم انبوه ساز بتواند کار خود را انجام دهد و هم اینکه بتوانیم روندی را پیش بگیریم که فشار کمتری به مردم وارد گردد.

بنابراین به گفته اعضای دولت، چند گروه در ساخت این واحدها نقش دارند:

  • احتمالا بزرگترین سازنده دولت است که به گفته وزیر راه بین وزارتخانه های مختلف توافق اجرا شده است.
  • دومین گروه بزرگ انبوه سازان بخش خصوصی هستند.
  • به واسطه انبوه سازان گروه دیگری به عنوان سرمایه گذاران خارجی نیز در این پروژه همکاری نمایند.
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2224

به "واحدهای طرح جهش مسکن را چه کسانی می سازند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحدهای طرح جهش مسکن را چه کسانی می سازند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید