وام دهندگان بین المللی در حال باج گیری از یونان هستند

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران: مشاور ارشد مالی حزب مخالف دولت یونان تاکید نمود، وام دهندگان بین المللی به هیچ وجه به فکر یاری به یونان برای خروج از رکود مالی نیستند و در واقع از این کشور باج می گیرند.

وام دهندگان بین المللی در حال باج گیری از یونان هستند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی؛ یانیس میلیوس مشاور اقتصادی حزب رادیکال چپگرای سیریزا توضیح داد، وام دهندگان بین المللی در حال باج گیری از یونان هستند و به این کشور برای خروج از رکود اقتصادی یاری نمی نمایند.

وی در ادامه اضافه نمود: شرایط اقتصادی در یونان بهتر نشده است، ما هنوز با رکود اقتصادی بزرگی برای پنجمین سال متوالی روبرو هستیم و این روند نمی تواند ادامه پیدا کند.

وی گفت: چیزی که از عملکرد دولت یونان و وام دهندگان بین المللی مشاهده می کنیم ادامه اجرای سیاست هایی است که موجب تشدید رکود اقتصادی، افزایش بدهی ها و کاهش هزینه های بودجه است که این مساله تنها منجر به تشدید رکود اقتصادی می گردد. ما احتیاج به تغییر سیاست های اقتصادی داریم تا بتوانیم به مرحله تازه ای از رشد و رونق اقتصادی دست یابیم.

اظهارات این کارشناس اقتصادی در حالی است که وزارت دارایی یونان در حال تصمیم گیری برای ادغام دو بانک بزرگ این کشور است. مشاور اقتصادی حزب سیریزا احتمال اخراج یونان از منطقه یورو در صورتی که به شرایط وام دهندگان بین المللی عمل نکند را رد نموده است.

وام دهندگان بین المللی شامل بانک مرکزی اروپا، صندوق بین المللی پول و کمیسیون اروپا خواهان کاهش بیشتر هزینه های بودجه یونان هستند تا در مقابل یاری اقتصادی 9 میلیارد یورویی را در اختیار دولت این کشور قرار دهند.

وی گفت: این به معنای باج خواهی از مردم یونان است. ما می توانیم به اهداف مورد نظر معین شده به وسیله روش های دیگری دست یابیم. یونان بدهکارترین کشور عضو منطقه یورو است که میزان بدهی های این کشور به بیش از 170 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 351

به "وام دهندگان بین المللی در حال باج گیری از یونان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام دهندگان بین المللی در حال باج گیری از یونان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید