واکنش معاون گردشگری به اخذ مالیات از مسافران خروجی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، معاون گردشگری کشور با بیان اینکه در جریان مصوبه اخذ مالیات از مسافران خروجی نبوده ایم گفت: واقعیت این هست که ما هم غافلگیر شدیم.

واکنش معاون گردشگری به اخذ مالیات از مسافران خروجی

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، ولی تیموری درباره اخذ مالیات از گردشگران خروجی که لایحه آن توسط نمایندگان مجلس در روز گذشته به تصویب رسید، در تبادل نظر با مهر گفت: گردشگر خروجی با گردشگر ورودی ما فرایند تعاملی دارد. اگر به هفت یا 8 کشور گردشگر می فرستیم دقیقاً آن کشورها هم گردشگر برای ما به ایران می آورند. پس اگر ما از این طرف تعداد گردشگران خروجی مان به آن کشور مقصد را کم کنیم دیگر نمی توانیم توقع داشته باشیم که از آن کشور، تعداد گردشگران ورودی که برای ما می فرستد را افزایش دهد. پس فرایند دو سویه ای هست و تعامل ما را از حالت متوازن خارج می نماید. اخذ مالیات از مسافران خروجی بر اساس نظر ما نبوده است. قطعاً ما هم در حال پیگیری هستیم. ما از قبل در جریان این موضوع نبوده ایم.

وی درباره اینکه چطور می گردد که چنین اتفاقی بودن نظر وزارت میراث فرهنگی باشد در حالی که فراکسیون گردشگری مجلس فعال است و با وزارتخانه تعامل دارد، گفت: نمیدانم آیا این در لایحه ارسالی بوده و یا اینکه توسط مجلس به آن اضافه شده است. ما درباره مالیات بر ارزش افزوده بارها با نماینده ها رایزنی نموده ایم. از فراکسیون گردشگری مجلس حداقل انتظاری که داشتیم این بود که به عنوان حامیان گردشگری که می دانند احتیاج گردشگری چیست از این موضوع جلوگیری می کردند.

تیموری ادامه داد: ضمن اینکه برای خروج از کشور عوارض گرفته می گردد، دوباره اضافه کردن این هزینه لازم نبود. البته هنوز قانون میزان و مبلغ آن را معین ننموده است. در قانونی که تصویب شده باید مبلغ آن طبق آئین نامه معین گردد. در آن آئین نامه می توان این مبلغ را کم کرد چون آئین نامه توسط دولت تهیه خواهد شد. به نظر می رسد در شرایط فعلی گردشگری کشور، اضافه کردن هزینه به آن توازنی که در تبادلات گردشگری دنبال می کنیم آسیب می زند. کوشش مان این هست که در آن آئین نامه اثرات مصوبه را به حداقل برسانیم.

به تازگی پورابراهیمی یکی از نمایندگان مجلس، اعلام نموده منظور از اخذ مالیات از مسافران خروجی، همان عوارض است منتهی به جای این که به دولت واگذار گردد، به بودجه شهرداری ها اضافه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 747

به "واکنش معاون گردشگری به اخذ مالیات از مسافران خروجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش معاون گردشگری به اخذ مالیات از مسافران خروجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید