تاکید بر همکاری های ایران و اندونزی در زمینه های مختلف تجاری و مالی

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران: معاون رئیس جمهور در رایزنی با وزرای مالی اندونزی خواهان همکاری دو کشور در حوزه های مختلف تجاری و مالی شد.

تاکید بر همکاری های ایران و اندونزی در زمینه های مختلف تجاری و مالی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش حوزه دولت خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که برای شرکت در اجلاس منطقه ای کمیسیون اجتماعی و مالی سازمان ملل برای آسیا و اقیانوسیه موسوم به اسکاپ به جاکارتا پایتخت اندونزی سفر نموده است روز گذشته با یوسف کالا معاون رئیس جمهور این کشور برای توسعه همکاری ها رایزنی کرد.

نوبخت روز پنجشنبه به طور جداگانه با بامبانگ بروجونگورو وزیر دارایی اندونزی، صوفیان جلیل وزیر ارشد هماهنگ کننده امور مالی و آندرینوف چانیاگو وزیر برنامه ریزی و سازندگی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدارها که ولی الله محمدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی نیز شرکت داشت، معاون رئیس جمهور با تشریح قابلیت های مالی ایران و همچنین پیشرفت های کشورمان در بخش فناوری های هسته ای، هوا - فضا و ...، برای توسعه مناسبات با اندونزی اعلام آمادگی کرد.

وی در رایزنی با وزرای مالی اندونزی خواهان همکاری دو کشور در حوزه های زیرساختی، صادرات و واردات تولیدات دو کشور، انرژی، ساخت نیروگاه، پالایشگاه و اتوبان و صنعت گردشگری شد و این بخش ها را از فرصت های توسعه روابط میان ایران و اندونزی دانست.

معاون رئیس جمهوری ایران خاطر نشان کرد: تشابهات دینی، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی میان ایران و اندونزی سبب شده است علاقمندی ملت و مقامات دو کشور برای تعمق روابط بیش از پیش باشد.

مقامات مالی اندونزی نیز در این دیدارها با استقبال از توسعه همکاری های مالی و تجاری با ایران، به تحسین جهت رو به رشد اقتصاد ایران طی سالهای اخیر پرداختند.

وزرای اندونزیایی ضمن حمایت از برگزاری دور آینده نشست کمیسیون مشترک مالی میان دو کشور، بر افزایش تعاملات مالی میان مقامات عالی رتبه اندونزی و ایران تاکید و از تبادل هیئت های مالی دولتی و خصوصی حمایت کردند.

پس از مذاکرات سران ایران و اندونزی و دیگر مقامات بلندپایه دو کشور قرار است کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی بار دیگر فعال و نشست آن برگزار گردد.

یازدهمین کمیسیون مشترک ایران و اندونزی اردیبهشت ماه سال 1390 در تهران برگزار گردید.

حجم روابط تجاری دو جانبه بین ایران و اندونزی در سال های 2013 و 2014 به ترتیب 568 و 430 میلیون دلار بود.

صادرات ایران در سال 2009 میلادی به اندونزی 309 میلیون دلار بود که این میزان در سال 2012 میلادی به یک میلیارد و 100 میلیون دلار افزایش یافت، اما در سال 2013 میلادی با توجه به موضوع تحریم ها کاهش یافت و به 55 میلیون دلار رسید.

با سفر هفته گذشته حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به جاکارتا و مذاکره با همتای اندونزیایی، باب جدیدی در مناسبات دو کشور گگردده شد.

سفر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و معاون بانک مرکزی ایران به اندونزی و مذاکرات با مقامات بلندپایه این کشور روند توسعه مناسبات دو کشور را شتاب می دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 424

به "تاکید بر همکاری های ایران و اندونزی در زمینه های مختلف تجاری و مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر همکاری های ایران و اندونزی در زمینه های مختلف تجاری و مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید