خاتمه اینترنت اکسپلورر پس از 27 سال

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، مایکروسافت برای اولین بار مرورگر اینترنت اکسپلورر را در سال 1995 به عنوان یک بسته الحاقی برای ویندوز 95 منتشر کرد. این مرورگر پس از 27 سال خدمت اکنون در آستانه بازنشستگی واقع شده است و از 15 ژوئن غیر فعال خواهد شد.

خاتمه اینترنت اکسپلورر پس از 27 سال

به گزارش خبرنگاران، این مرورگر در سال 2003 به اوج استفاده خود به وسیله 95 درصد از کاربران رسید. اما نتوانست جایگاه خود را حفظ کند و با ورود رقبا به بازار مرورگر ها، کاربرانش به شدت کاهش پیدا کردند.

رقبای تازه آغاز به ارائه رابط های کاربری بهتر، سرعت اینترنت سریعتر و عملکرد بهتر کردند. به نظر می رسد که اینترنت اکسپلورر نتوانسته است با رقبا همراهی کند و به یک کاوشگر پیش فرض که برای نصب مرورگر های دیگر استفاده می گردد، تبدیل شده است. شان لیندرسی مدیر برنامه مایکروسافت اج، گفت: آینده اینترنت اکسپلورر در ویندوز 10 در مایکروسافت اج نهفته است.

او افزود: مایکروسافت اج نه تنها یک تجربه مرور سریع تر، ایمن تر و مدرن تر از اینترنت اکسپلورر است، بلکه به یک نگرانی مهم نیز پاسخ می دهد؛ سازگاری با وب سایت ها و برنامه های قدیمی تر. مایکروسافت توسعه ویژگی های تازه برای اینترنت اکسپلورر را در سال 2016 متوقف کرد و شاید این اولین باری باشد که این غول فناوری تصمیم می گیرد آن را بطور کامل را حذف کند.

منبع: gadgets360

منبع: فرارو
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2213

به "خاتمه اینترنت اکسپلورر پس از 27 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه اینترنت اکسپلورر پس از 27 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید