بازسازی خانه: سرانجام بازسازی آب انبار تاریخی سنرد گرمسار

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار از انتها بازسازی آب انبار تاریخی روستای سنرد با مشارکت اهالی روستا اطلاع داد.

بازسازی خانه: سرانجام بازسازی آب انبار تاریخی سنرد گرمسار

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهوش کمالی روز دوشنبه 4 بهمن ماه 1400 گفت: روستای سنرد در جهت راه دسترسی به جاده تاریخی سنگ فرش و قصر بهرام، پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل مهاجرت روستاییان به شهر خالی از سکنه شده بود و از خانه ها به جز مخروبه چیزی باقی نمانده بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمسار اضافه کرد: در سال های اخیر به همت یکی از خیّران روستا و دوست داران میراث فرهنگی و تشویق و ترغیب اهالی، زمینه بازسازی و بازسازی خانه های روستا فراهم شد.

او ادامه داد: این خیّر فرهنگ دوست با صرف هزینه شخصی در بازسازی و بازسازی اماکن تاریخی روستا از جمله حمام، آب انبار، مسجد، کوره آجر پزی، شن ریزی معابر و کوچه ها، درخت کاری و… نقش به سزایی داشته است.

کمالی گفت: خوشبختانه در حال حاضر بیشتر شهرنشینان روستایی به روستای سنرد بازگشته اند و این روستا با وجود تعدد آثار تاریخی و بافت روستایی به روستای گردشگرپذیر تبدیل شده است.

آب انبار و حمام روستای سنرد در دوره قاجار بنا شده و بناهای تاریخی روستا شامل آب انبار، یخدان، مسجد، کوره آجرپزی، حمام قدیمی و تپه تاریخی است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2117

به "بازسازی خانه: سرانجام بازسازی آب انبار تاریخی سنرد گرمسار" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازسازی خانه: سرانجام بازسازی آب انبار تاریخی سنرد گرمسار" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: سرانجام بازسازی آب انبار تاریخی سنرد گرمسار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید