پهلوان زاده: هنوز دبیر مناسب برای فدراسیون شطرنج پیدا نشده است، علی نسب ستاره مسابقات قهرمانی دنیا شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، رئیس فدراسیون شطرنج گفت: هنوز شخصی که شرایط مورد نظر برای دبیری فدراسیون را داشته باشد، پیدا نشده است.

پهلوان زاده: هنوز دبیر مناسب برای فدراسیون شطرنج پیدا نشده است، علی نسب ستاره مسابقات قهرمانی دنیا شد

مهرداد پهلوان زاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره عملکرد مبینا علی نسب در مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان جهان گفت: علی نسب در این رقابت ها با سه حریف قدرتمندتر از خودش بازی کرد و در حالی که روی کاغذ شانس چندانی برایش متصور نبود، اما عملکرد خیلی خوبی داشت. او در مرحله اول نفر 13 رنکینگ جهانی از آلمان را شکست داد، آن هم در حالی که در مسابقه اول آغاز خوبی نداشت، اما از اشتباهات حریف به بهترین شکل استفاده کرد و برنده شد.

وی اضافه نمود: حریف علی نسب در مرحله دوم از لهستان با ریتینگ 2463 بود. این شطرنج باز در رتبه 25 جهان واقع شده است، در حالی که ریتینگ علی نسب 2236 و رتبه اش بسیار پایین تر است. به هر حال مبینا این حریف را نیز دو بار پیاپی مغلوب کرد تا نخستین ایرانی تاریخ لقب بگیرد که توانسته به مرحله سوم مسابقات قهرمانی جهان راه پیدا کند. پیش از این فقط احسان قائم مقامی آن هم در بخش مردان 2 بار حضور در مرحله دوم را تجربه نموده بود. در بخش بانوان هم که اصلاً هیچکسی از مرحله اول صعود ننموده بود.

رئیس فدراسیون ادامه داد: حریف مرحله سوم ماریا موزیچوک اوکراینی بود که سابقه یکبار قهرمانی در جهان را در کارنامه داشت. او شطرنج بازی زهردار است که علی نسب در دامش افتاد و در نهایت نتوانست صعود کند. در مجموع علی نسب عملکرد درخشانی داشت و این در حالی بود که هیچکسی انتظار چنین چیزی را نداشت. همین درخشش باعث شد که علی نسب به عنوان ستاره مسابقات نیز معرفی گردد. ضمناً سایت فیده نیز گفت که نماینده ایران با بدشانسی حذف شده است.

پهلوان زاده درباره تدارکات لازم برای آماده سازی نماینده ایران گفت: واقعیت این است که تدارک کم و مختصر بود، اما علی نسب از مرداد ماه تاکنون همواره در کوران مسابقات مختلف حضور داشت. او در جام ملت های آسیا، مسابقات جوانان جهان و المپیاد جهانی شرکت کرد و یکی دو اردو هم در بابل داشت و با حامد موسویان و پویا ایدنی تمرین کرد تا به آمادگی برسد.

به واسطه این نتایج، انتظارات از فدراسیون هم بالا می رود. وی در این باره مطرح نمود: درخشش شطرنج بازان باعث این وضعیت می گردد که البته ما از آن استقبال می کنیم. به هر حال باید مسابقات بهتر تدارک دید و این نفرات نیز مربیان بهتر می خواهند.

رئیس فدراسیون شطرنج درباره انتخاب دبیر فدراسیون گفت: دبیر فدراسیون باید تمام وقت باشد و کامپیوتر و زبان انگلیسی هم بداند. فعلاً کسی که مناسب این پست باشد، پیدا ننموده ایم و در حال آنالیز گزینه های مختلف هستیم تا به نتیجه برسیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 127

به "پهلوان زاده: هنوز دبیر مناسب برای فدراسیون شطرنج پیدا نشده است، علی نسب ستاره مسابقات قهرمانی دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهلوان زاده: هنوز دبیر مناسب برای فدراسیون شطرنج پیدا نشده است، علی نسب ستاره مسابقات قهرمانی دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید