کارهایی که باید در بالی انجام دهید

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، سفر به بالی

خیلی ها تمام تصورشان از تور بالی، رفتن به ساحل و آفتاب دریافت است. اول از همه باید این تصور اشتباه را کنار بگذارید و بدانید بالی خیلی بیشتر از ساحل و دریا است. این جزیره جاذبه های زیادی دارد که واقعا ارزش دیدن و وقت گذاشتن دارند و این را بدانید که اگر تمام وقتتان را در ساحل و دریا بگذارنید، هیچ چیزی از بالی ندیده اید و انگار که اصلا به بالی سفر نکرده اید! این جزیره فرهنگ و تاریخ غنی ای دارد که در زیر می خواهیم به شما معرفی کنیم. در واقع در این مطلب یاد می گیرید که اگر می خواهید سفر به بالی کنید، چطور خوش بگذرانید! همراه خبرنگاران باشید:

کارهایی که باید در بالی انجام دهید

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

از فواره جوانی گوا گاجا آب بنوشید و جوان بمانید!

به محض اینکه وارد گوا گاجا (Goa Gajah) می شوید، با مجسمه شش خانمی روبرو می شوید که هر کدام در دستهایشان یک ظرف دارند. در واقع در گذشته 7 تا از این مجسمه ها وجود داشت که به دلیل زلزله، یکی از مجسمه های وسطی روی زمین افتاد و از بین رفت. گوا گاجا (غار فیل) در قرن نوزدهم ساخته شد. صدها سال پیش از این غار به عنوان یک مرکز اموزش استفاده می شده است، طبق باورهای مردم بومی، نوشیدن آبی که از این 6 فواره بیرون می آید، باعث جوان ماندن می گردد. اگر نوشیدن آب از این فواره ها به قدر کافی برایتان جذاب نیست، می توانید فقط از این غار دیدن کنید. جایی که هم تاریخی است و هم چشم انداز زیبایی به یک آبشار کوچک، مسیرهای سبز پیاده روی و خرابه های بناهای مذهبی قدیمی دارد.

طلوع آفتاب را از بالای کوه باتور تماشا کنید

برای دیدن این جاذبه باید کمی زود از خوب بیدار شوید (حدود ساعت 3 صبح) تا بتوانید قبل از طلوع آفتاب، خودتان را به بالای کوه باتور (Mount Batur) برسانید. آسمانی مخملی را تصور کنید که در تلالو اشعه های خورشید غوطه ور شده است. بعد، خورشید با تنبلی تمام از خواب بیدار می گردد و در افق ظاهر می گردد و آنجاست که با اقیانوسی از ابرها که خورشید را محاصره نموده اند، روبرو می شوید… مطمئن باشید منظره ای که می بینید ارزشش را دارد.

به جنگل میمون های ابود بروید

جنگل میمون ها، یکی از اصلی ترین جاذبه های بالی است که بی دلیل هم نیست. هوای این جنگل خنک و عالی است، البته خورشید همچنان با قدرت تمام می درخشد! بعد در آنجا با میمون هایی روبرو می شوید که خیلی راحت در گوشه ای نشسته اند تا اینکه چشمشان به شما می افتد… آنها با کنجکاوی کامل به سمت شما می آیند و اگر تکه ای خوراکی در دستتان ببینند از دوشتان بالا می روند تا آن را دست شما بقاپند! البته نگران نباشید چون این طبیعت میمون هاست و اگر شما آنها را اذیت نکنید، آنها هم کاری به شما نخواهند داشت!

از دخمه زیر زمین گوا گالا- گالا دیدن کنید

گوا گالا- گالا (Goa Gala-Gala) در واقع یک خانه زیر زمینی است که به آن لقب دخمه (راه پر پیچ و خم) داده اند. آنچه که این خانه را جذاب نموده، این است که تمام آن فقط با چکش و یک قلم ساخته شده است. بنابراین بازدید از خانه ای که دارای یک اتاق خواب، یک اتاق نشیمن، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاقی مخصوص تمرینات یوگا است، آن هم فقط با این ابزار مطمئنا جالب خواهد بود.

از مزارع برنج Tegallalang دیدن کنید

این مزارع هم مانند دیگر جاهایی که در این فهرست معرفی گردید، بی نظیر است و احتمالا تصویر، خود گویای همه چیز باشد… مزارع پلکانی وسیع و خوشرنگ برنج که باید در واقع در فهرست زیباترین مکان های جهان قرار بگیرد! اگر بتوانید به بالای این مزارع بروید، با یک چشم انداز بی همتا روبرو خواهید شد. مزارع پلکانی سرسبز غرق در درختان نارگیل و آب هایی که زیر نور خورشید می درخشند. البته که برای دیدن و بودن در این مزارع باید هزینه بپردارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 383

به "کارهایی که باید در بالی انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهایی که باید در بالی انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید