کاوش جمعه مسجد بخش مهمی از هویت تاریخی اردبیل را احیا کرد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل گفت: کاوش جمعه مسجد بخش مهمی از هویت تاریخی اردبیل را احیا کرده است و این مجموعه در آینده ای نزدیک به یک سایت موزه تبدیل خواهد شد.

کاوش جمعه مسجد بخش مهمی از هویت تاریخی اردبیل را احیا کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، نادر فلاحی در بازدید استاندار اردبیل از مجموعه تاریخی مسجد عتیق، شرح داد: محدوده کاوش و خاک برداری در این مجموعه شامل 10 ترانشه در ابعاد 10 در 10 متر هست که بزرگ ترین محوطه کاوش در سطح کشور است و خلأ تحقیقات پیشین مسجد جمعه را برطرف کرده است.

او ادامه داد: کاوش های اجرا شده نشان دهنده وجود آثاری مربوط به قبل از اسلام در این محدوده است به همین دلیل کاوش در این مجموعه چندین فصل دیگر نیز ادامه خواهد یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اضافه کرد: مسجد عتیق اردبیل یکی از بناهای مهم و تاریخی اردبیل است که در دوران مختلف تاریخی تأثیر بسیار مهمی در شکل گیری فرهنگ و آداب ورسوم مردم این شهر داشته است.

او بیان داشت: حفاظت و صیانت از این مجموعه به همراه معرفی پیشینه تاریخی اردبیل از طریق کاوش های اجرا شده در این محل برنامه اصلی ما برای این مجموعه خواهد بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 513

به "کاوش جمعه مسجد بخش مهمی از هویت تاریخی اردبیل را احیا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوش جمعه مسجد بخش مهمی از هویت تاریخی اردبیل را احیا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید