کتاب هم پای ستاره ها رونمایی شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، به گزارش خبرنگار خبرنگاران(ایبنا) در یاسوج، کتاب هم پای ستاره ها اگرچه از زبان سید امرالله یزدانبخش است اما او در این کتاب به توضیح حوادث و اتفاقاتی پرداخته که درعملیات فتح المبین دیده و تجربه نموده است.

کتاب هم پای ستاره ها رونمایی شد

او در این کتاب گریزی هم به نقش سایر همرزمانش در جریان عملیات فتح المبین زده است و همین هم کتاب را خاص و خواندنی تر نموده است. آنچه کتاب را برجسته می نماید تمرکز آن بر یک عملیات است. عملیاتی که کهگلویه و بویراحمدی ها در اجرای آن نقش ویژه ای داشته اند و این نخستین بار است که به این عملیات به صورت مستقل پرداخته می گردد.

عملیات فتح المبین در ساعت 30 دقیقه بامداد روز دوم فروردین سال 61 در منطقه عملیاتی شوش شروع شد و رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد نقش مهم و اساسی در آن داشتند.در این عملیات فرماندهی 5گردان برعهده رزمندگان کهگیلویه و بویراحمد بود.شهید راهنمایی الله طیب جانشین گردان زرهی و شهیدان خدامراد مرادی و امیر علی زاده از شهدای شاخص این عملیات در استان هستند.

آیین رونمایی از این کتاب هم متفاوت بود. سالن کنگره شهدای استان مملو از جمعیت بود. همرزمان یزدانبخش همه آمده بودند؛ بعضی هایشان با عصا و بعضی با حدقه های خالی از چشم. گروهی با ماسک های اکسیژن و گروهی هم با دست هایی که دست نبود. هرکدامشان با زخمی بر تن و دردی ناتمام در جان، خود را به یاسوج رسانده بودند تا در آیین رونمایی از کتاب هم پای ستاره ها شرکت نمایند. همه آمده بودند به جز نویسنده کتاب.

نویسنده کتاب طاهره بزرگمهر نژاد است آبان ماه سال 1401 براثر سکته قلبی درگذشت و پدرش فتحعلی بزرگمهر نژاد کتاب را به انتها رساند و حالا هم با دلی خون و چشمی گریان آخرین کتاب دخترش را رونمایی کرد. کتاب هم پای ستاره ها در 288 صفحه به وسیله انتشارات شاهد منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 2365

به "کتاب هم پای ستاره ها رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب هم پای ستاره ها رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید