کشف جاده مقدس یونان باستان در ترکیه

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، باستان شناسان ترکیه ای پیروز به کشف جاده ای باستانی موسوم به جاده مقدس در منطقه ای واقع در غرب ترکیه شدند.

کشف جاده مقدس یونان باستان در ترکیه

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش انشنت اوریجینز، این جاده 3000 هزار ساله که در ناحیه اژه واقع شده است دو شهر مهم یونان باستان را به یکدیگر وصل می کرد. این دو شهر که به نام های Stratonikeia و Lagina شناخته می شدند در دوره هلنیستی ها، دوران حکومت امپراطوری روم، دوران حکومت امپراتوری بیزانس و امپراطوری عثمانی، محل سکونت تعداد قابل توجهی از مردم بودند و به اسم یکی از مهم ترین جوامع شهری زمان خود شناخته می شدند.

این جاده برای چندین قرن نقش مهمی را در دین و فرهنگ جوامع یونان باستان ایفا می کرد.

این اکتشاف مهم در حقیقت به وسیله یک تیم باستان شناس ترکیه ای در منطقه ای که زمانی به کاریا موسوم بود، انجام شد. این تیم باستان شناسی، جاده باستانی سنگی را در جریان یک مأموریت باستان شناسی یک ساله کشف کردند.

یک دروازه، بقایای چندین ستون و چند مقبره هم در کنار این جاده باستانی کشف شدند. در بسیاری از شهر های یونان باستان، جاده ای موسوم به جاده مقدس قرار داشت. جاده ای که اخیراً کشف شده است در حقیقت برای انجام بعضی از تشریفات مذهبی و سنتی در مراسم های خاص مردمان آن دوره مورد استفاده قرار می گرفت. شهر باستانی Lagina یکی از مهم ترین مراکز مذهبی یونان باستان شناخته می شد، در حالی که دیگر شهر های هم دوره آن از اهمیت سیاسی برخوردار بودند.

برنامه هایی برای بازسازی این جاده در نظر گرفته شده است. باستان شناسان قصد دارند تمامی قسمت های جاده را با پاک کردن لایه های خاک روی آن برای اولین بار و پس از قرن ها برای عموم مردم به نمایش بگذارند.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1872

به "کشف جاده مقدس یونان باستان در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف جاده مقدس یونان باستان در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید