یاری به دانشجویان نیازمند با گسترش پویش سهم من

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، دبیر دانشجویی پویش سهم من با اشاره به معین یک فعال دانشجویی به عنوان سفیر پویش در هر دانشگاه علوم پزشکی از گسترش این پویش در سطح دانشگاه ها اطلاع داد.

یاری به دانشجویان نیازمند با گسترش پویش سهم من

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت به کانادا از طریق کالج هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، فردین رحیمی درباره ضرورت به راه افتادن پویش سهم من گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی بوجود آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا و افزایش فشار اقتصادی بر خانواده ها و تحت فشار بودن دانشجو ها این ایده به ذهن بعضی از فعالان دانشجویی رسید تا با توجه به رعایت حفظ شأن دانشجویان نیازمند قدمی در جهت بهبود شرایط اقتصادی آن ها برداشته و از آن ها حمایت کنیم.

وی اضافه نمود: این دغدغه با مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت مطرح و با استقبال روبرو شد و در چند جلسه هماهنگی کلید آغاز این پویش به عنوان یک طرح حمایتی دانشجویی کلید خورد.

رحیمی درباره فعالیت های انجام شده در این پویش دانشجویی اضافه نمود: مقرر شده است تا هر دانشگاه یک فعال دانشجویی را به عنوان سفیر پویش در آن دانشگاه مشخص و معرفی کند. در حال حاضر نمایندگان دانشگاه های علوم پزشکی کشور مشخص شده و در حال هماهنگی و بسترسازی به وسیله این نماینده ها هستیم.

دبیر کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره فاز اول پویش سهم من اشاره نمود: در مرحله اول این پویش گستره فعالیت خودمان را در دانشگاه های علوم پزشکی کشور که شامل دانشجویان، هیئت علمی و کارکنان است تعریف کردیم. انتظار داریم تا تشکل ها، کانون های فرهنگی و انجمن های علمی در دانشگاه ها سفیر خودشان در آن دانشگاه یاری دهند تا بتوانیم در فاز اول بهترین نتیجه و بالاترین همکاری را داشته باشیم.

وی اضافه نمود: در فاز اول و در صورت امکان سفیران دانشگاه می توانند با گروه و موسسات خیریه دولتی و خصوصی سطح شهر برای افزایش سطح همکاری ارتباط بگیرند. البته در این زمینه تصمیم معاونت فرهنگی و سفیر آن دانشگاه در اولویت واقع شده است.

رحیمی درباره اهداف این پویش گفت: یکی از مقاصد اصلی این طرح و حتی یکی از شعار های ما برای اجرای این طرح شعار از دانشگاه برای دانشجو بوده است. کوشش داریم تا در وهله اول فعالیت و همکاری دانشجویان برای یاری به نهاد های دانشجویی و به اصطلاح هم کلاسی های خودمان را جلب و جذب کنیم. امیدوارم روزی به این نقطه برسیم که هیچ دانشجویی نداشته باشیم که به دلیل مسائل اقتصادی ناشی از شرایط از راستا تعلیم و تحصیل دور بیافتد یا آسیبی به این راستا آموزشی وارد گردد.

وی اضافه نمود: محور اجرایی این پویش و سفیران این طرح خود دانشجویان هستند و این فعالیت گواهی برای رشد شخصیت خیرخواهانه و فرهنگی این دانشجویان می گردد. فعالیت فوق برنامه این دانشجویان است که در این شرایط سخت قوت قلبی برای دانشجو و سپس برای فضای فعالیت فرهنگی دانشگاه خواهد بود.

دبیر کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره افق فعالیت های این پویش گفت: ما برای این پویش چند فاز در نظر گرفته ایم. فعالیت پویش در فاز های بعدی گسترده تر و شامل خدماتی بیشتر خواهد بود و طیف خدمات گیرندگان دانشجویی نیز در آینده گسترده تر خواهد شد. امیدواریم مرحله اول این پویش پیروز پیش رود تا بتوانیم گام های محکم تری در آینده برداریم.

وی اضافه نمود: ما از تمام فعالین دانشجویی و نهاد های دانشجویی درخواست یاری و همکاری را داریم و امیدواریم ما را در این راستا یاری و ما را از توانایی و تجارب ارزشمند خود بهره مند سازند. ما از هر ایده جدید پیشنهاد و از هر انتقادی استقبال خواهیم کرد تا بتوانیم اهداف این پویش را به بهترین نحو پیش ببریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1400

به "یاری به دانشجویان نیازمند با گسترش پویش سهم من" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری به دانشجویان نیازمند با گسترش پویش سهم من"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید