یک مقام ارشد دانشگاهی چین به اتهام فساد اقتصادی دستگیر شد

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، خبرنگاران: خبرگزاری شینهوای چین از بازداشت معاون یکی از دانشگاه های مهم این کشور به اتهام فساد اقتصادی اطلاع داد.

یک مقام ارشد دانشگاهی چین به اتهام فساد اقتصادی دستگیر شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ در تازه ترین کوشش دولت چین برای مقابله فراگیر با مفاسد مالی و مالی، چو جیان که در سال 2005 میلادی به عنوان معاون دانشگاه ژی جیانگ در استان هانگ ژو انتخاب شده بود، به اتهام فساد مالی بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش ژی جین پینگ رئیس جمهور چین مبارزه با مفاسد مالی دولتمردان این کشور را یکی از مهمترین اولویت های کاری خود قرار داده است. به اعتقاد وی گسترش مفاسد مالی و مالی به شدت حیات حزب کمونیست را تهدید می نماید.این مقام دانشگاهی چین به دست داشتن در چند پرونده فساد مالی مربوط به فعالیت های تجاری دانشگاه و همچنین یک شرکت فناوری در استان هانگ ژو متهم شده است. مقام های رسمی چین هنوز در مورد بازداشت چو جیان شرح بیشتری را ارائه ننموده اند.

هفته گذشته نیز آن ژیائو معاون دانشگاه سیچوان به اتهام نقض قوانین دولتی و فساد مالی مورد بازپرسی قرار گرفته بود. عدم شفافیت و فقدان نظارت کامل بر فعالیت دانشگاه های دولتی چین عامل اصلی گسترش مفاسد مالی و مالی به شمار می رود. یک استاد دانشگاه ژی جیانگ چین نیز در ماه مارس سال جاری به جرم رشوه خواری 10 میلیون یوان معادل 1.65 میلیون دلاری محاکمه شد.چین سال گذشته بیش از هزار میلیارد یوان در بخش تحقیق و توسعه سرمایه گذاری نموده که بیش از نیمی از این رقم از منابع دولتی تامین شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 462

به "یک مقام ارشد دانشگاهی چین به اتهام فساد اقتصادی دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مقام ارشد دانشگاهی چین به اتهام فساد اقتصادی دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید