3 جدال نمایندگان ایران و قطر در میان به یادماندنی ترین دیدارهای پلی آف لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش مجله سفرنامه پاریس، سایت AFC به بهترین دیدارهای پلی آف لیگ قهرمانان آسیا اشاره نمود که بازی نمایندگان کشورمان مقابل رقبای قطری حضور پُررنگی در آن دارند.

3 جدال نمایندگان ایران و قطر در میان به یادماندنی ترین دیدارهای پلی آف لیگ قهرمانان آسیا

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در آستانه آغاز مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، به پنج بازی پلی آف به یادماندنی تاریخ مسابقات اشاره نمود که سه تقابل نمایندگان ایران و قطر هم در میان آنها جای دارند.

AFC درخصوص این سه بازی نوشت:

استقلال - السد

السد در پلی آف سابقه زیادی دارد. بین بازی کلاسیک مقابل الوحده و ملاقات پُرتنش مقابل استقلال در 2017، آنها در ضربات پنالتی از الجزیره شکست خوردند. جایی که ژاوی ارناندس در میان کسانی بود که ضربه پنالتی را از دست داد تا این بازیکن که سابقه قهرمانی جام جهانی را در کارنامه دارد، از حضور در اولین لیگ قهرمانان آسیای خود بازبماند.

سال بعد 75 هزار نفر در استادیوم آزادی حاضر شدند تا این بازیکن اسپانیایی برای اولین بار، طعم شور فوتبال ایران را بچشد. هرچند پس از اینکه بازی به تساوی رسید، دوباره ضربات پنالتی برای سومین بار در سومین سال برای السد رقم خورد. ژاوی این بار مردی پیروز در 12 یاردی دروازه بود، اما ابراهیم مجید و محمد کاسولا پیروز نبودند و اجازه دادند خسرو حیدری با ضربه پنالتی خود که با اعتماد به نفس زده شد، نیمه آبی تهران را به شور بیاورد و استقلال به لیگ قهرمانان آسیا بازگردد.

الریان - سایپا

سایپا در سال 2008 لیگ قهرمانان آسیا توسط بنیادکاری حذف شد که ریوالدو الهام بخشِ آن بود. آنها برای رسیدن به این مسابقات، سال 2019 با راهنمایی اسطوره فوتبال ایران یعنی علی دایی به دوحه سفر کردند تا با الریان بازی نمایند. میهمان آغازی فوق العاده تجربه کرد و آرمان رمضانی، سایپا را در سه دقیقه از حریف پیش انداخت، اما گلمین ریواس بازی را در همین نیمه بازی را مساوی کرد و در نهایت، قلب تیم ایرانی در وقت های تلف شده شکست.

در حالی که به وقت اضافه نزدیک تر می شدیم، رودریگو تاباتا ضربه ایستگاهی به دروازه ارسال فرستاد و سباستین سوریای حرفه ای، این توپ را وارد دروازه سایپا کرد. ریواس هم یک دقیقه بعد با گلزنی خود، کار را تمام کرد تا الریان به مرحله گروهی صعود کند.

الغرافه - ذوب آهن

بازی دراماتیک دیگر بین قطر و ایران در همان روز رخ داد و الغرافه و ذوب آهن وارد ملاقاتی شدند که مصداق شاخص ملاقاتی با دو نیمه کاملاً متفاوت بود. میزبان با گل های احمد علاءالدین و مهدی طارمی از حریف پیش افتاد و تا خاتمه نیمه نخست در آستانه صعود به دور گروهی بود، اما زمانی که کریستین اوساگونا کمی بعد از آغاز نیمه دوم توانست یکی از گل های خورده را جبران کند، شرایط روانی الغرافه به هم خورد.

ذوب آهن سپس با گل امیر ارسلان مطهری به تساوی رسید تا 30 دقیقه خاتمهی بازی، جذاب دنبال گردد. پس از چرخش نژادمهدی و شوت او به کنج دروازه الغرافه در فاصله 10 دقیقه تا خاتمه، این تیم میهمان بود که بلیت خود را برای صعود به مرحله گروهی قطعی کرد.

سایت AFC در خاتمه این نظرسنجی از کاربران خود خواست تا به یکی از پنج بازی برتر تاریخ پلی آف رأی بدهند. برای شرکت در این نظرسنجی، اینجا را کلیک کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: parisro.ir شناسه مطلب: 1659

به "3 جدال نمایندگان ایران و قطر در میان به یادماندنی ترین دیدارهای پلی آف لیگ قهرمانان آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 جدال نمایندگان ایران و قطر در میان به یادماندنی ترین دیدارهای پلی آف لیگ قهرمانان آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید